mousse de coco

mousse de coco

dissabte, 22 de setembre del 2012

PASTÍS FONDANT / BET 9 ANYS

Com ja us he comentat a l'entrada anterior, ara toca presentar-vos el pastís de la Bet. Em fa il.lusió perquè és el meu primer pastís amb fondant. La veritat és que m'he sorprès gratament per 2 coses: la pasta fondant no és tan empal.lagosa com creia (tot i que per a mi és massa dolça), i la seva manipulació m'ha resultat agradable. És fàcil de tenyir amb molt poc colorant de pasta i fàcil de tallar. De tota manera heu de ser benevolents ja que he fet una cosa molt senzilla i sense intentar ni de bon troç fer una preciositat de pastís com els que fa la Carme de Dulces Bocados, o la Cocina de Morenisa, o tants de vosaltres que teniu una traça extraordinària. Només volia fer un pastís graciós en motiu de la Betty Boop que és l'ídol de la meva petita!. A veure què us en sembla!
Per al pa de pessic vaig utilitzar la fórmula de la coca de xocolata que tan be em resulta sempre: molt esponjosa i amb un gust potent de xocolata. El fondant blanc el vaig comprar a Gadget't cuina i en vaig tenyir una part amb colorant lila en pasta (també de Gadget's) que és el color preferit de la Bet.
INGREDIENTS:
1 got gran de llet
1 got gran d'oli de girasol
1 got gran de sucre
1 got gran de Paladín
1 got i mig gran de farina
4 ous
1 sobre de llevat
______________
Fondant blanc
colorant pasta lila
perletes platejades
cors de gominola
nino de la Betty Boop
SOM-HI:
Fem la coca barrejant la llet, els ous, el sucre i l'oli de girasol. Seguidament anem afegint la xocolata i quan està ben lligat tamisem la farina amb el llevat i l'anem incorporant poc a poc mentre batem.
Untem un motlle amb margarina i hi aboquem la massa.
Enfornam a 180º durant uns 35-45 minuts (jo faig 10 minuts per sota perquè pugi bé i la resta per sobre i per sota a l'hora). Deixem dins el forn però apagat i la porta oberta que es vagi refredant poc a poc.
 

Quan ja és fred el decorarem: agafem el fondant entre les mans i el manipulem una mica. Agafem la porció necessaria i la tenyim amb una micona del colorant. Entre 2 papers de forn extenem el fondant blanc (en aquest cas, com que el paper feia com uns quadradets ha quedat com texturitzat!).Li donem la forma que volem (tallem en rodó una mica més gran que el diàmetre del motlle) i el posem a sobre folrant-lo. (Vaig pintar la superfície de la coca amb una mica d'aigua per tal que s'enganxés bé el fondant)Apretem una mica i fem les boletes, lletres amb tallapastes, els cors... i amb una micona d'aigua les enganxem a sobre. Acabem de decorar amb les xuxes i la nineta. LLESTOS!, espero us agradi!



18 comentaris:

  1. Queda molt fi i segur que a la Bet li va encantar.
    Petons.

    ResponElimina
  2. T'ha quedat molt bé!! Segur que a la teva filla li va semblar el millor pastís del món.
    Petons

    ResponElimina
  3. Si és que ets una crack i pots fer el que et proposis! T'ha quedat xulíssim i la Betty Boop de la casa deuria estar encantada! Felicitats a les dues
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Ets una artista !!!!! Moltes felicitats a la Bet...i a tú per el pastís! El que no es faci per un fill !!!

    Per cert, tens un missatge al facebook... Ja em contestes,ok?

    petonets a tots....

    ResponElimina
  5. Quin super pastís!!!!!! La Bet devia de flip·par...amb aquest pastís tant guai..
    Felicitats, vols que muntem una pastisseria? jejejeje.
    Petons

    ResponElimina
  6. Què maco! jo no m´atreveixo encara amb el fondant...Em passa com a tu el veig massa dolç, però algun dia arribarà.

    ResponElimina
  7. fantastico pastis fondant de aniversario Mercé y a proposito ya a estas horas,muchas felicidades,que tengan un buen dia de tu santo
    peto

    ResponElimina
  8. És el millor regal que li podies fer! i per ser el primer t'ha quedat xulíssim!!
    Jo tb crec que és massa dolça la fondant pel meu gust, però queden tant bonics aquests pastissos!
    Felicitats!
    ptns!!

    ResponElimina
  9. I tant! Quin regal més bo, Mercè! A mi m'entantava la Betty Bop quan era petita. I continuo pensant que és un dibuix encantador! Ets una artista, noia! Petons

    ResponElimina
  10. Mercè, t'ha quedat fantàstic, felicitats a la Bet i a tu per fer el pastís.

    ResponElimina
  11. Merçè jo veig un pastís mooolt xulo.

    Felicitats pel teu sant, que passis un bon dia.

    Un petonet

    ResponElimina
  12. impressionant !! estas feta tota una artista!! a celebrar-ho !!!!i feliç sant!

    ResponElimina
  13. Només per veure la carona de felicitat de la Bet ja valia la pena fer el teu primer fondant, eh?. Et va quedar molt i molt bé. A més de bo, era molt divertit!.

    ResponElimina
  14. Sou uns solets!!!!, moltes gràcies a tots, així dóna gust cuinar per a mi, per als meus, i per a vosaltres!!!

    ResponElimina
  15. Felicitats a l'Ona i a la Bet!
    uau, jo encara no m'he atrevit amb el fondant, t'ha quedat molt bé. I és que per celebrar uns 9 anys es fa el que calgui, oi? :)

    ResponElimina
  16. Ostres Mercè que rebonic!
    Jo també he fet dos pastissos amb fondant i em van semblar fàcils de fer, tot i que no tinc imaginació per fer figuretes ni decoracions boniques...què hi farem!

    Estic contenta de tornar a passar per aquí.Tot i que cuinar ho he seguit fent, de publicar ben poc!, perquè la Joana és una tronera i se'n va a dormir amb les bruixes, i a mi m'agrada fer els posts a la nit, quan tot està tranquil, però aleshores ja no tinc esma per res...què hi farem!

    Una abraçada i per molts anys a la Beth!

    ResponElimina
  17. Hola Mercè!

    He vist que tens moltes receptes al teu blog, i m‘agradaria presentar-te la página Lestevesreceptes.cat, llançada recentment, on els usuaris poden buscar entre més de 16000 receptes de les millors pàgines catalanes. També hem creat el Top blocs de receptes, on, de franc, pots afegir el teu bloc.

    Lestevesreceptes.cat té diverses versions, en suec, francès, anglès, italià o castellà entre d’altres. Vols formar part de la nostra família?

    Quedem a la teva disposició!
    Andreu
    Lestevesreceptes.cat

    ResponElimina