mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 30 de juny del 2010

CREMA DE LLIMONA DE LA CARME RUSCALLEDA






La Carme Ruscalleda és d'aquelles dones que transmeten una energia i un ànim incombustible.M'agrada com sap transmetre la seva passió per la cuina, i com sap explicar les receptes amb una naturalitat i senzillesa que la fan tan especial. Per Sant jordi vaig tenir davant una joia a molt bon preu: "cuinar per ser feliç", així que em vaig "autorregalar" un llibre farcit d'il.lusió. Tinc una colla de receptes marcades però he començat per aquesta crema ja que ara que es deixa sentir la calor ens anirà molt bé!, a més a més, com que darrerament us estic presentant postres fresquetes l'afeigeixo a la "col.lecció!. Fixeu-vos que no porta llet, està feta amb aigua, per això és tant lleugera. Boníiiiisima!
INGREDIENTS:
4 llimones
4 ous
300 gr de sucre
50 gr de Maizena
1 l d'aigua mineral
SOM-HI:
Ratllem la pell i escorrem el suc de les 4 llimones.Posem l'aigua al foc fins a arrencar el bull.
En un pot gran barregem el sucre, els ous i la Maizena. Hi afegim la ratlladura i el suc de les 4 llimones juntament amb el litre d'aigua calenta. Ho posem al foc i remenem fins que bulli. Ho colem i aboquem en gotets o copes i guardem a la nevera fins el moment de servir. (com més estona més fresc i qualladeta). (La Carme sudgereix servir amb rostes d'altres fruites a tallets).

18 comentaris:

  1. La Rusqui, conm li deia el meu fill petit fa un temps enrere, transmeteix molt bé la cuina, peró tu també.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Ostres, quina crema mes bona!!!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  3. M'encanta aquesta crema jo la faig també fa molts anys i es boníssima.
    Una recepta genial.
    Petonets

    ResponElimina
  4. Amb la caloreta que tinc ara mateix i aquesta pinta tan frescaaaaaaaa, demasié.

    En farè aquest cap de setmana! :)

    ResponElimina
  5. Aquesta crema l'he feta més d'un cop i sempre té molt èxit. A mi també m'agrada molt la Carme Ruscalleda, aquest llibre que et vas comprar és un llibre de referència a moltes cuines catalanes!

    ResponElimina
  6. Tens raó, ens encanta com descrius a la Carme, nosaltres pensem exactament el mateix!!! Quina sort que teniu d'haver gaudit d'aquesta crema. Molts petons.

    ResponElimina
  7. HOLA MERCÈ, GUAPA TU

    UN BON LLIBRE, UNA BONA CUINERA, UNA BONA RECEPTA..

    I MIL PETONETS PER TU, SUSANNA

    ResponElimina
  8. Mercè. la crema és boníssima!!! cada vegada que la faig és un exit total!
    Petonets

    ResponElimina
  9. Neus, a casa també l'anomenem "la Rusqui".Ets molt amable amb el teu comentari.A reveure.

    Sonia, és autèntica frescor de llimona. No pesa, no empalaga i és suau.

    Carme,ja veig que la coneixeu molts aquesta crema i les receptes de la Ruscalleda!, és una dona autèntica de debò.a reveure.

    Starbase, veuràs com t'agrada, és lleugera i molt refrescant!

    Gemma, la Carme Ruscalleda és una dona que sempre m'ha transmès alegria, ganes, ànim, il.lusió per la cuina. Altres cuiners també, però ella té un estil molt personal que la fa especial.Una crema fresca i suau!veig que ja ho saps!...

    Vermells,la Ruscalleda és ben especial, no s'assembla a ´cap altre cuiner, ni per les formes, ni en l'estil, ni en com transmet...Sense menystenir a cap d'ells,eh?, però té un estil "rusqui" únic!.

    MariLou, doncs si ja la coneixes no fa falta dir res més oi?, potser sí: Visca la Rusqui!

    ResponElimina
  10. Boníssima la crema, jo la faig casi igual. Fresqueta Humm..... ¡que bona!

    ResponElimina
  11. Però quina cosa més bona que has preparat, ara mateix te n'agafaria una copeta...i el detall de la maduixa, definitiu!

    ResponElimina
  12. Isabel,ara és el que toca!que la caloreta és massa...

    Visc a la cuina, creu-me que si es pogués en podries agafar la que et vingués de gust!...tot arribarà...

    ResponElimina
  13. Que bo!!!! A mi sempre em fa por fer cremes de llimona perquè penso que han de ser massa àcides. Si tu dius que és boníssima l'hauré de provar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No és àcida,jo diria que gairebé un pel dolça.

      Elimina
  14. que gran és la Ruscalleda......ja m'agradaria a mi poder treballar de la cuina i ser tan bona com ella

    bon cap de setmana

    ResponElimina
  15. Que bo!!!Esta cremeta entra sense enterarse una copeta darrere d´altra.
    Besets.

    ResponElimina
  16. Sensacional per les caloroses tardes d'estiu que s'acosten.
    Ptnts

    ResponElimina
  17. Mercè V,t'asseguro que no es gaire àcida, pensa que a mi no m'agrada gaire la llimona i en canvi aquesta crema entra com si res, si de cas posa-hi una mica menys de suc.A reveure!

    Lídia, com pletament dacord.

    Mesilda, tú ho has dit!ara que fa caloreta va de perles!A reveure.

    Josep, i tant!, a partir de dilluns diuen que apretarà de debò, així que llimonetes a punt!petonets.

    ResponElimina