mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 8 de maig del 2016

FALAFEL

Quines ganes tenia de "fabricar" el meu propi falafel!
Fa uns dies vaig comprar un llibre de receptes vegetarianes que em va semblar molt ben il.lustrat i explicat, a més a més d'econòmic. Dins hi havia la recepta del Falafel, i ràpidament em vaig posar a mirar si tenia els ingredients. A excepció d'alguna espècie ho tenia tot, així que vam sopar unes boletes de falafel que ens van agradar moltíssim!. A veure si us animeu a fer-lo!

INGREDIENTS: (16/20 UNI)

4 granets d'all
4 cebes petites
400 gr de cigrons remullats
Un manat de julivert i cilantre acabats de tallar
4 cullerades de farina
sal, pebre
1 culleradeta de pebrot dolç
1       ,,           de comí mòlt
oli per fregir els falafel.
 


SOM-HI:

Pelem l'all i les cebes i piquem menut.
Triturem l'alll i la ceba amb els cigrons i les herbes.
Incorporem la farina, la sal i les espècies.
Treballem fins a fer-ne una massa i la deixem refredar a la nevera. (si no ens lliga bé afegim poc a poc una mica més de farina.)

Formem les boletes, les passem lleugerament per farina i fregim a l'oli que tindrem ben calentó.
Deixem escòrrer sobre paper absorvent.
Presentem amb el que volguem... jo només vaig acompanyar amb canonges.
*Si es vol, es pot presentar amb pa de pita, amb salsa de iogurt, verduretes ben tallades...



6 comentaris:

  1. Els falafel m'encanten! Trobo que són molt versàtils i amb el gustet de les herbes aromàtiques a mi em transporta a països llunyans! ;)))
    Bon dilluns i bona setmana!!

    ResponElimina
  2. que bons.... jo ja no menjo mai kebabs... menjo falafels que em senten mil vegades millor!! boniisima recepta!

    ResponElimina
  3. Tenen una pinta impressionant. M'hi posaré.

    ResponElimina
  4. Estic buscant un llibre de cuina vegetariana justament! Quin és el que has comprat? S'accepten tota mena de suggeriments.

    ResponElimina
  5. gracies guapos!,
    Maria, és un llibre d'aquests que tenen a moltes llibreries que són molt economics i a l'hora molt ben il.lustrats. No va arribar a 8 euros i va ser entrant per casualitat a l'Hipercor.

    ResponElimina