mousse de coco

mousse de coco

dijous, 15 de desembre del 2011

TORRO DE XOCOLATA AMB FESTUCS I AMETLLES/TORRÓ AL WISKIE i TARONJA CONFITADA/ LA RECEPTA DEL 15






Ja és 15!, la iniciativa del torró per a aquest mes ens ha posat a prova!. A mi com que el dolç no em va gaire m'he decidit ràpidament pel torró de xocolata. Com que no es tractava de "reconvertir" una xocolata en una altra amb forma de torró, he fet dues textures: la de fora cruixent sols amb xocolata de cobertura i la de dins més tova i cremosa afegint una mica de nata líquida i en un dels 2 torrons nata+wiskie. Com a motlle he utilitzat un parell de briks de litre tallats pel mig de dalt a abaix. Barat i desmotllable fàcil!. Tenim el Nadal aquí mateix i val la pena fer-nos el nostre torró més preuat o fer-lo com a present per a qui més ens estimem,oi?. Espero que us agradin aquestes 2 propostes!
INGREDIENTS:
TORRÓ DE XOCOLATA AMB FESTUCS I AMETLLES:
200 de xocolata de cobertura del 64%
100 gr de nata líquida
ametlles crues senceres
festucs repelats
TORRÓ DE XOCOLATA AL WISKIE (amb taronja confitada)
200 de xocolata de cobertura del 64%
100 gr de nata líquida
2 culleradetes de wiskie
bocins de taronja confitada
*opcional: cacau pur per a la decoració i 3 petites peces de 3 xocolates(negre-amb llet-blanca)
SOM-HI:
Desfem una part petita de la xocolata al microones o al bany maria, com tingueu costum, i l'aboqueu amb cura al motlle recobrint la base i els costats, aproximadament un dit d'alçada.
Reservem una estona a la nevera fins que es solidifiqui.
A part, posem la nata al foc i quan comença a arrencar el bull hi aboquem la xocolata fins que quedi una crema fina. Per al torró de festucs i ametlles hi barregem les ametllet senceres i els festucs repelats, reservant-ne alguns per a decorar. En el cas del torró de wiskie, afegim a la crema de xocolata i nata les 2 culleradetes del licor i els dauets de taronja confitada.
Quan aquest preparat ja no crema, l'aboquem amb cura al motlle on tenim la xocolata de cobertura ja dura, sense arribar adalt de tot ja que amb una mica més de xocolata de cobertura farem la darrera capa per sobre per segellar el torró. Posem a refredar uns instants sense que es solidifiqui del tot, per poder decorar-lo.
Decorem com ens agradi més: cacau pur, ametlles i festucs, detalls de xocolata, virutes...
Deixem a la nevera fins que es solidifiqui la capa de dalt.
VAGI DE GUST!

24 comentaris:

  1. M'encanta com queden els festucs amb la xocolata. El torró ha d'estar molt bó. La deocració t'ha quedat preciosa.
    petons

    ResponElimina
  2. Ole, ole, ole!!! Quina pinta tenen els dos Mercè! Em sembla que em passaré pe casa teva a berenar! jejeje
    Moltíssimes gràcies per participar (no t'oblidis de deixar l'enllaç pq el Xavi et posi a l'índex!)!!
    PEtonets guapa!!!!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Dos torrons fabulosos. No sé amb quin quedar-me, així que hauré de provar els dos!! :)
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets!!

    ResponElimina
  4. Qui na cosa tan maca, bona i aquestes fotos, Felicitats
    La faré!!!!!

    ResponElimina
  5. Ummmm que bons i que macos t'han quedat!!!!!!!!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  6. Dues receptes i a quina més bona! Jo també em quedo amb els dos. Petonets!

    ResponElimina
  7. Els de xocolata em sembla que guanyen la partida!!! quina bona pinta fan!!

    ResponElimina
  8. Mercè, tu per si de cas dos, no?? FABULOSOS. Els pistatxos amb xoco són una delícia.

    ResponElimina
  9. No sabria per quina combinació decidir-me, si de cas potser passo per Sants i me'n guardes un trosset?? us han quedat preciosos!! petonets :)

    ResponElimina
  10. dos receta magnificas y que me gustan las dos
    peto

    ResponElimina
  11. Quines propostes més temptadores.... penso fer-ne amb festucs m´agrada la presentació.... petons,

    ResponElimina
  12. Dues propostes molt bones i molt bomiques.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Jo el de taronja confitada. La combinació de la xoco amb la taronja,m'encanta!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  14. Hola Merçè!!!
    Els dos fan molt bona pinta jo sóc més de festucs que de wiskie :P però per provar, provaria els dos. Segurament que em sorprendria.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  15. Ostres, quina passada de xute de cacao hehehehe

    ResponElimina
  16. Cara'm Mercè, tu sempre fas racions dobles no s'hi val!! Jo si vols vinc a casa teva i us ajudo a acabar aquesta mar de turrons eh.
    Em quedo amb el de taronja, però és que el de festucs el veig tan maco amb la floreta....
    Petons guapa! ;)

    ResponElimina
  17. M'agraden totes dues propostes, però el de taronja amb el puntet del whisky ha de ser molt més per adults ;)
    Boníssims!

    ResponElimina
  18. T'has ben lluït, Mercè, tots dos són perfectes per als de casa meva!

    ResponElimina
  19. Mmmm que bo, tinc ganes de fer amb taronja confitada, m'encanta la combinació amb la xocolata.
    Petonets

    ResponElimina
  20. Tots estan de vici!!! Aquest any tots els torrons seran casolans, mai m'havia pensat que sigués tan fàcil fer-ne!!!

    ResponElimina
  21. T'han quedat espectaculars!!! Boníssims!! Me'ls apunte!! Salutacions

    ResponElimina
  22. gràcies per el teu comentari

    un petó guapa

    ResponElimina
  23. Les decoracions són molt boniques... però jo no em menjaria: no m'agrada les coses amb licor ni la combinació taronja/xocolata :-(

    ResponElimina