mousse de coco

mousse de coco

dijous, 19 de març del 2015

CALAMARS FARCITS DE PORRO I ALBERGÍNIA- DEL BLOG AL PLAT-MARÇ

Demà ja serem a dia 20 i començarem a veure tot de receptes fantàstiques del blog ELS FOGONS DEL PARE, que ens fa venir salivera amb les seves cassoles de peix, de carn, d'au, de verdures...amb aquella oloreta que si bé  no la sentim, ens la imaginem a la perfecció!

No us oblideu de deixar en aquesta entrada el vostre enllaç amb la recepta que heu cuinat!!!. MOLTES GRÀCIES!

Jo he triat una recepta on hi ha dos de les coses que més m'agraden: calamars i albergínia.
A veure si us agrada. A casa ha triomfat!. Us deixaré la recepta tal i com la presenta el Manel. Jo només he fet uns petits canvis: he deixat l'albergínia amb la pell, i en comptes d'avellanes per a la picada he posat ametlles.

INGREDIENTS:
4 calamars mitjanets
1 albergínia gran
2 porros
1 ceba
2 cullerades de tomàquet concentrat casolà

*per a la picada:
2 grans d'all
1 llesca de pa torrat
12 avellanes
 julivert
1 gotet de vi ranci
oli, sal, sucre, pebre

SOM-HI:
Netegem els calamars, en treiem ales i potes i girem les bosses.
Coem l'albergínia uns 7 minuts al microones. Pelem i trinxem la carn.
Tallem els porros i les aletes i potes a bocins ben petits.
Coem el porro uns 15 minuts, esprés el calamar i finalment l'albergínia. Salpebrem.
Omplim els calamars deixant 1 cm aproximadament,
Fem la picada: amb els alls, el pa torrat, les avellanes, i unes fulles de julivert. Deixatem amb un gotet de vi ranci.
En una cassola sofregim la ceba, després el tomàquet una culleradeta de sucre, sal i pebre. Deixem coure.
Incorporem els calamars, la picada i ho cobrim d'aigua.
Deixem coure a foc suau 1/2 hora. A mitja cocció afegim els calamars.
Retirem els calamars un cop cuïts i deixem espessir la salsa.
Servim amb un fons de salsa i els calamars al damunt.



MOLTES GRÀCIES A TOTS ELS QUE PARTICIPAREU I A TÚ MANEL, PER LA TEVA COMPLICITAT I ACCEPTAR PARTICIPAR D'AQUESTA PROPOSTA!!!

32 comentaris:

  1. Ja ha arribat el dia 20!!

    Aquí deixo la recepta que hem fet a casa, us la recomano molt i molt. http://endrapasants.blogspot.com.es/2015/03/conill-al-torro.html

    ResponElimina
  2. Mercè, et deixo la meva recepta http://crijoarmael.blogspot.com.es/2015/03/ossobuco-la-milanesa.html

    ResponElimina
  3. Hola! Us deixo la nostra recepta. En aquest cas he triat de fer unes mandonguilles d'albergínia. Molt bones!
    http://www.retallsdecuina.cat/2015/03/mandonguilles-dalberginia.html Una abraçada!!

    ResponElimina
  4. Aquí va la meva!
    http://blogs.cuina.cat/lacuinadecasa/2015/03/19/pinya-caramel%C2%B7litzada-amb-especies-i-gelat-de-vainilla/

    ResponElimina
  5. Avui no he pogut participar... encara que tinc la recepta triada, no m'ha donat temps a fer-la. Tinc tendinitis i vaig a rehabilitació. Si puc, la faré el cap de setmana i la pujaré igualment. Molts petonets a tots!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cuida't molt i penja la recepta quan puguis bonica!!!

      Elimina
  6. Quina bona fila aquests calamars!!!
    Aquí la meva participació:
    http://allijulivert.blogspot.com.es/2015/03/costello-marinat-cuit-al-forn.html
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Molt bons els calamars!
    Ací et deixe la meva participació:
    http://juliaalacuina.blogspot.com.es/2015/03/pollastre-amb-fruits-secs.html
    Petons,
    Júlia

    ResponElimina
  8. Quins calamars més bons... i amb salsa per a sucar-hi pa! Et deixo l'enllaç aquí, encara que ja te l'havia deixat a la conv.
    http://comacasa-res.blogspot.com.es/2015/03/alberginia-amb-mel-de-romani.html
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  9. Quins calamars més bons... i amb salsa per a sucar-hi pa! Et deixo l'enllaç aquí, encara que ja te l'havia deixat a la conv.
    http://comacasa-res.blogspot.com.es/2015/03/alberginia-amb-mel-de-romani.html
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  10. M'encanta la idea de la convocatòria! No hi he participat més que una vegada però intentaré agafar el ritme... estic esperant la propera! Descobrir nous blogs i receptes SEMPRE és una bona idea, i aquests calamars fan una pinta deliciosa!
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tú per passar per aquí!, tens tota la raó, cada setmana descobreixo blogs, receptes, idees, presentacions, ingredients... Ens seguim!!!

      Elimina
  11. Et torno a posar l'enllaç aqui, sempre m'equivoco:
    http://aracuina.blogspot.com.es/2015/03/bacalla-amb-romescu-i-ceba.html
    Petons!!

    ResponElimina
  12. Hola Mercè la meva recepta "DEL BLOG AL PLAT"
    CARXOFES AMB FORMATGE BLAU
    http://lacuinadelaisabel.blogspot.com.es/2015/03/carxofes-amb-formatge-blau.htm
    Petons

    ResponElimina
  13. Moltes gracies Mercé per organitzar una vegada més aquest repte tan divertit.
    Vaig triar una recepta de conill i com estava de bo aquest conillet amb xocolata! Mmmmm!
    Petons
    Conxita
    http://alpotpetitcuina.blogspot.com.es/2015/03/conill-amb-xocolata-el-conill.html

    ResponElimina
  14. Quins calamars més bons que han de ser amb aquest farcit!! Jo aquí et deixo la meva proposta, fins a la propera!!

    http://xicuina.blogspot.com.es/2015/03/costelles-de-xai-la-mel-i-romani.html

    ResponElimina
  15. Per fí una de peix! Sóc una fan dels calamars farcits...aquest em falta per la col.le. No he pogut participar...entre un viatge i la crema catalana sí o sí.(si no a casa em pelen) ...se m´ha tirat el temps a sobre...a la propera!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajaja Cristinaaaa!!!, no et preocupis!, tú no falles mai!, és un bon motiu: crema catalana...ummmm. Va, no t'ho tindré en compte.... jajaja, però mira el blog del MANEL, t'encantarà!. Una abraçada

      Elimina
  16. Bona nit! Us deixo la meva proposta inspirada en el blog del Manel! Espero que us agradi la meva versió! Està repetida! Fins la propera! B&I
    https://belandideam.wordpress.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies per la teva aportació! No se ondeixar comentari, per això el deixo aquí. Has fet una recepta de temporada i un àpat bonissim!!!. Fins a la propera!

      Elimina
  17. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  18. APORTACIO DEL BLOG: CUINA DIARI
    http://cuinadiari.blogspot.com.es/2015/03/verat-lall-cremat.html?showComment=1426891002165#c5388154851140328204

    ResponElimina
  19. APORTACIÓ DEL BLOG FEM UN MOS
    http://femunmos.blogspot.com.es/2015/03/cassolada-de-fideus-amb-gambes-i-rajada.html

    ResponElimina

  20. Mercé; Aquest mes no he pogut participar, ha estat -19 de marc- el dia del meu sant i he estat a la cuina fent com la Cristina la crema catalana, entre altres coses, i m'ha estat impossible poder fer un plat del blog d'aquest mes.
    Salutacions Mercé¡¡ :O)

    ResponElimina
    Respostes
    1. FELICITATS JOSEP!, PER UN COP QUE HAGIS FET CAMPANA....NO T'HO TINDREM EN COMPTE...JAJAJAJA
      T'ESPERO PUNTUALÍSSIM COM SEMPRE A L'ABRIL!

      Elimina
  21. Hola Mercè, hola amigues i amics blocaires,
    Estic fora uns dies i no torno fins a finals de la setmana que ve, tanmateix pot ser que em pugui connectar a estones, aniré contestant a tothom tan ràpidament com pugui.
    A tu Mercè. moltes gràcies per haver seleccionar el meu bloc com a referent per a aquest mes, també per les teves amables paraules. A tothom que ha dedicat part del seu temps a navegar entre les meves propostes, gràcies, M'alegro molt de veure que alguna d'elles os ha fet el pes.
    Mercè, aquests calamars tenen una pinta extraordinària.

    Una fort abraçada.
    Manel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies a tú per ser partícep d'aquest joc. Crec que tots hem gaudit tafanejant aquests dies les teves fantàstiques receptes!!. Una abraçada!

      Elimina
  22. Aquests calamars amb albergínia tan quedat fantàstics! M'ha apunto la recepta! Un gran descobriment el blog del Fogons del pare, encara que a casa no som massa de carn, però cal reconèixer les bones receptes! Fins al proper mes! Ja em moro de ganes de saber quin serà el pròxim blog.... Un petó

    ResponElimina
  23. moltes gracies Anna, El dia 1 sabrem quin serà el blog de l'abril!

    ResponElimina
  24. MOLTÍSSIMES GRACIES ALTRE COP A TOTS ELS QUI HEU PARTICIPAT, A TOTS ELS QUI NO HI HEU ARRIBAT A TEMPS, ALS QUE NO US HA ANAT BÉ PER CIRCUMSTÀNCIES, ALS QUI HEU PASSAT PER AQUÍ I PASSAREU PER VEURE TOTES LES RECEPTES FETES. UN COP MÉS, HEM COMPARTIT CUINA AMB IL.LUSIÓ!

    ResponElimina
  25. Quina ràbia aquest mes no he arribat i lo mes fort es que tenia el plat fet :((
    El mes vinent serà.....
    Muas

    ResponElimina