mousse de coco

mousse de coco

divendres, 3 de febrer del 2012

CARQUINYOLIS DE CACAHUET I FESTUCS





De fet, hauria de dir-ne "carquinyoletes", ja que la textura és la del carquinyoli però la forma és de galeta...sempre podeu fer-los amb la forma allargadeta tradicional tot i que he vist carquinyolis en tot tipus de format. Un cop fets els de tota la vida amb ametlles i que son fantastics, volia probar-ne amb alguna coseta salada i em vaig decidir pels cacahuets i els festucs. El resultat ha estat molt bo!, cruixents i amb el gust potent i saladet dels festucs i els cacahuets. Així en format petitó es fan de vici! Espero us agradi.
INGREDIENTS:
120 gr de farina
50 gr de mantega
40gr de sucre fi
1 ou
1 cullerada (de cafè) de llevat
100 gr de festucs i cacahuets (100 gr en total)
SOM-HI:
Barregem la mantega pomada amb el sucre i l'ou batut.
Anem afegint la farina amb el llevat barrejat.
Quan la massa és lligada afegim els cacahuets i els festucs que haurem fet a bocins petitons. (jo els he passat pel túrmix però molt poc, per trobar-ne els trocets).
Deixem la barreja uns 30 minuts a la nevera.
Fem boletes petites i les aplanem una mica sobre el paper de forn.
Enfornem a 180º uns 10 minuts.
Deixem refredar completament. Estan més bones després d'una bona estona de repòs!

17 comentaris:

  1. Quina salivera em fas venir...són moníssims així petitonets!

    ResponElimina
  2. M'agrada molt més la teva versió de carquinyoletes que no pas els carquinyolis típics. La forma rodona els fa encara més esponjosets, nyam!! T'han quedat preciosos :)

    ResponElimina
  3. Tinc els carquinyolis pendents de fer desde una classe de la Mireia i ara veient la teva meravella... potser cauen aquest cap de setmana com que farà molt de fred i no crec que ens moguem gaire de casa.

    Muas!

    ResponElimina
  4. He fet carquinyolis de festucs sols i ens han encantat, amb el cacauet encara han de quedar més bons! I la forma rodona la trobo molt original ;)

    ResponElimina
  5. Entre tu i jo em fet una gran carquinyolada...Canvio carquinyolis d´ametlles per de festucs amb cacauets!

    ResponElimina
  6. Es veritat, vinc de veure els de la Cristina i em trovo amb els teus... ara no se quins fer.... potser els dos,no? jaja.
    Es que fan una pinta tant uns com els altres!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Jo també he vist els de la Cristina, és el dia del carquinyoli i jo sense saber-ho? jejeje M'agrada molt el contrasta saladet que hi has donat, hi deu donar un toc fantàstic!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  8. Per un dia de neu com avui, carquinyolis, una bona peli i calefacció. A més aquests tenen pinta de ser boníssims.
    Salut!

    ResponElimina
  9. Ah, doncs jo mai havia vist uns carquinyolis rodons i he flipat hahaaha

    ResponElimina
  10. Amb lo bons que són el carquinyolis, aquests amb cacahuet encara ho deuen ser més. Serà qüestió de fer-los.
    Nani

    ResponElimina
  11. Què originals! Segur que són de vici!!!! Petons

    ResponElimina
  12. Si que semblen galetes, pero segur que son uns carquinyolis molt bons, qualsevol fruti sec els hi va bé.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Què bons ! i així rodonets molt originals! i per entrar en calor acompanyats d'un bon vinet ranci o dolç, quina temptació! bona setmana

    ResponElimina
  14. M'imagino aquests carquinyolis femenins acompanyats d'una copeta d'oporto o vermut de l'Empordà (l'haurieu de tastar...), amb un bon sol de dia d'hivern. A mi em van les coses saladetes, tenen més xispa! Així que em quedo amb la teva recepta! Petonets i bona setmana!

    ResponElimina
  15. La forma i la mida és el de menys l’important és el sabor
    Petons

    ResponElimina
  16. Carquinyoli o galeta, sigui com sigui he de dir que fan una pinta boníssima!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  17. m'agrada el nom que li dones!!! segur que estaven boníssims. Moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina