mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 15 de febrer del 2012

CROQUETES DE GAMBES I RAP / LA RECEPTA DEL 15





Si alguna cosa, si alguna menja, és característica de cada casa i fa que cadascú es senti orgullós de les que fa la mare o l'àvia...son les CROQUETES...si o no?. Jo recordo les de la meva mare com a les més bones del món mundial (i que ningú no em digui el contrari!). A més a més les croquetes tenen aquell puntet d' "entranyable" de l'elaboració artesana, amb les mans, amb cura, donant forma, que les fa tant casolanes. La recepta del 15, un cop més, ens posa a proba intentant fer noves versions, combinacions... que sempre els agraeixo, ja que ens esperonen cada mes amb una iniciativa tan bonica. Us ofereixo aquesta versió marinera a veure què us en sembla i vaig corrents a veure el munt de croquetes que avui volaran per la xarxa!
INGREDIENTS: (quantitats aproximades)
375 gr de rap
375 gr de gambes pelades
1 ceba tendra
90 gr de mantega
75 gr de farina
350 ml de llet
un polsim de nou moscada
oli,sal.
farina blanca, ou batut i farina de galeta per arrebossar.
SOM-HI:
En una paella amb un filet d'oli fem la ceba talladeta i el rap salpebrat que haurem tallat a daus.
Quan agafa una mica de color, afegim les gambetes i salem.Donem unes voltes i reservem.
Deixem el preparat en un colador per tal que deixi anar l'aigua.
Preparem la beixamel:
fonem la mantega en un cassó i poc a poc anirem afegint la farina mentre remenem.
Deixem que agafi una mica de coloret vigilant no es cremi i anirem abocant la llet mica a mica i barrejant amb un batedor de ma. Salem i afegim la nou moscada.
Quan té la consistència desitjada apartem del foc.
En un bol barregem el preparat de rap i gambes i una part de la beixamel. Passem per triturador i si cal anem afegint més beixamel fins que agafi la consistència que volguem.
Deixem reposar la massa a la nevera unes quantes hores o millor d'un dia per l'altre, amb una mica de paper film tocant la superfície perque no es faci crosteta.
Escalfem oli en una paella mentre fem les croquetes.
Agafem porcions de la massa, donem forma i passem per farina blanca, ou batut i farina de galeta.
Arrebossem a la paella donant voltes perquè es facin per tot arreu i deixem sobre paper absorvent. BON PROFIT!
* PER CERT!, en vaig fer en forma de boletes i arrebossades amb sèsam i també van quedar boníssimes!

26 comentaris:

  1. Fa temps que tinc ganes de fer unes croquetes de peix a casa i aquest farcit teu m'ha agradat, així que me les guardo.

    Petons!!

    ResponElimina
  2. Que bones són les corquetes i aquestes de peix em semblen boníssimes.
    Petonets

    ResponElimina
  3. Perdona, però les més bones del món mundial són les de la meva àvia!!!!!
    Aquestes de peix han de ser molt bones.
    Petonets

    ResponElimina
  4. Vinc del blog de la taula del Bernat i us heu posat d'acord amb els ingredients :)
    Arrebossades amb sèsam encara han de quedar més bones!

    ResponElimina
  5. Si noia, les croquetes per mi són de les coses més casolanes i manuals de la cuina. I de les que provocaria més "d'una estirada de monyo" per decidir quina mare o àvia les fa més bones...Aquestes em semblen una proposta elegant i molt saborosa. No n'he fet mai de peix! M'animaré! Petonets maca.

    ResponElimina
  6. ostres, doncs dec ser la unica...no recordo ni les croquetes de ma avia ni les de ma mare...o sigui, q no deurien ser gens espectaculars....jajaja....m'emporto les teves, el rap m'encanta!

    ResponElimina
  7. O sento, pero les mes bones son les de la meva mare !!! jajaja
    A mi, de peix, m'encanten i arrebossades amb sésam ja deuen ser ...la ostia.
    Petonets.

    ResponElimina
  8. El rap es un dels peixos q més m'agrada es suau i molt gustoso i si a sobre ho convinen amb gambes a tenim un mos exquisit

    Petonets maca

    ResponElimina
  9. Bonissimes aquestes croquetes marineres. Després d'aquesta proposta ja no podrem dir que no sabem de que fer els corquetes:
    petons

    ResponElimina
  10. Les més bones eren les de la meva iaia, però tampoc cal que ens posem a discutir... jajajaja Vinc de la Taula d'en Bernat, heu conicidit, però a quines més bones!! Una combinació fantàstica!!
    Moltes gràcies per participar!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  11. Riquisimas!A mi, las croquetas me gustan de todas las formas y colores...pero las mejores del mundo mundial,eran las de bacalao que hacia mi madre.
    Besets.

    ResponElimina
  12. Vaja quantes croquis de lluç i rap combinades amb gambes que hi ha per aquí...La nena fa una cara de felicitat! Les hauré de provar aviam si se m´encomana.

    ResponElimina
  13. No cal dir gairebé res sobre aquestes magnífiques croquetes, només cal mirar la cara de la nena.
    M'encanten!

    ResponElimina
  14. Amb aquesta foto ja es veu que estan de vici... La veritat és que de peix són una opció fenomenal per als nens. A mi m'encanten...
    Moltíssiems gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  15. T'han quedat estupendes, però la propera vegada prova d'emprar brou de peix enlloc de llet. Queden molt més gustoses! Clar que, qualsevol s'atreveix a tocar la recepta de la mare... Jeje!

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  16. Quina coincidència!!!!!!! i que bones son les croquetes de peix.
    Un dia podriem fer una gran croquetada jejejeje....
    Petonets

    ResponElimina
  17. Croquetes, croquetes! Aquestes són unes bones croquetes.
    nani

    ResponElimina
  18. La meva mare mai em va fer unes croquetes com aquestes!!! Però com les de la mare cap!!
    Ptns

    ResponElimina
  19. Veig que tots volem que siguin les de les mares o àvies eh? Aquestes són unes croquetes de luxe amb aquests ingredients tan bons! Petons

    ResponElimina
  20. Mercé bonissims estan croquetas marineras dos ingredeintes de lujo total,y tiene razón las croquetas de la madre o la abuela las mejores.Divinas croquetas,que festival hoy.
    peto

    ResponElimina
  21. Molt bones i amb dos ingredients que m'agraden.
    Un petonet

    ResponElimina
  22. Que bones Mercè!! són perfectes fins i tot per un dia de festa, són de luxe! m'han agradat molt, mare meva quin munt de combinacions que m'estic apuntant! I les croquetes de la mare... sempre les millors, no et dic el contrari!! ;) un petó!

    ResponElimina
  23. Grans croquetes! Per cert, la Margot et buscava i no se si ja ha pogut contactar amb tú.. :)

    ResponElimina
  24. Quina cara de felicitat la de la teva filla menjant las croqueta i es que deuen estar molt bones.
    Petons.

    ResponElimina
  25. Que bones i cruixents!!!!! un farcit inmillorable.. petons,

    ResponElimina
  26. Tens tota la raó! com les que fa la mare o l'àvia cap!!! però bé, a mesura que vas fent, millora!!! la cara de la teva filla ho diu tot!!

    ResponElimina