mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 7 de febrer del 2012

LA TEMPTACIÓ DE JANSON




Oi que només amb el títol ja venen ganes de saber de què va?...Això és el que em va passar a mi quan passejant pel preciós bloc -BON TIBERI- vaig veure aquest original títol. Però el fet és que tan bon punt vaig llegir la llista d'ingredients vaig saber que l'havia de fer aquella mateixa setmana. Em va semblar una recepta senzilla i amb uns ingredients 10. A veure què us en sembla!
INGREDIENTS: (quantitats a gust de cadascú)
Patates
1 llauneta d'anxoves
ceba tendra
nata líquida
herbes aromàtiques
un raig de vi blanc
farina de galeta (pa ratllat)
SOM-HI:
En una paella sofregim la cebeta i quan comenci a agafar color hi afegim les anxoves a bocins i el raig de vi. Deixem fer 1 minut aproximadament.
En una safata apta per a forn fem una capa de patates tallades ben fines.
Al damunt posem una capa d'anxoves i ceba.
Podem les capes que volguem intercalant-les.
Aboquem la nata líquida que just cobreixi i finalment les herbes aromàtiques (jo vaig posar orenga).
Enfornem a 180º uns 45 minuts (segons recipient, quantitat...)

25 comentaris:

  1. Perdoneu, no he comentat que Bon Tiberi explica que aquest és un plat típic de suècia del que en parla Jamie Oliver i també...IKEA!...clar...

    ResponElimina
  2. Una recepta ben útil, per demà ja m'aniria bé, vaig a mirar si tinc anxoves...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ja estas fent el mateix que vaig fer jo...mirar si tinc tots els ingredients per fer-ho de seguida!Una abraçada.

      Elimina
  3. Doncs si que és una temptació, si. Tant els ingredients que porta com l'aspecte que té m'agraden molt!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que per a mi les patates són un dels millors "invents" de la cuina!!! i sempre una solució. Però és que quan vaig veure la paraula anxoves... va ser una temptació massa gran... Merci per entrar per aquí Rebeca!

      Elimina
  4. Ja ho crec que és una temptació! i tinc tots els ingredients!

    ResponElimina
  5. És que tot el que fa la meva estimada Paula és fantàstic! jejeje Jo també em vaig quedar amb les ganes, aviat cauran!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Una bona manera de fer un plat de patates...
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Ostres aquestes patates les tinc pendents des de que em van regalar el llibre del Jamie Oliver. Veient la teva entrada ara si que no trigaré en fer-les, han de quedar ben bones i gustoses amb aquests ingredients.... Un platet ben calentó per sopar ha de ser ideal amb aquest fred!
    Petons maca! :)

    ResponElimina
  8. Una manera genial de cuinar les patates! ha de quedar boníssim!!!
    petons

    ResponElimina
  9. Ai que bo! Per fer un soparet fantàstic en aquests dies de fred... m'encanta. Petonet!

    ResponElimina
  10. Quina temptació mes bona!!!!!!!, a mes fàcil de fer.
    Segur que es d'aquells plats que sempre agraden a tothom.
    Petones

    ResponElimina
  11. El títol dels plats é smolt important :)
    Em sembla una recepta senzilla i deliciosa, que tant pot servir d'entrant com de guarnició.

    ResponElimina
  12. si, és una gran temptació!! Fàcil i alhora boníssim!! (macedonia en familia)

    ResponElimina
  13. Vaja...Em sembla que no m´esperaré gaire a fer-lo...

    ResponElimina
  14. Un nom força tentador, però no es gens complicat de fer o el resultat es veu molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Una manera ben bona de preparar unes patates
    Petons

    ResponElimina
  16. Anxoves?? mmmmm! Tens raó, amb aquest nom semblava el títol d'una novel.la de por, jajaja

    ResponElimina
  17. Una temptació amb ingredients fàcils de tenir i d'improvisar. Aquestes són les receptes que et treuen d'un compromís o una manca d'inspiració d'algun dia! Excel·lent idea Mercè!! Petonets

    ResponElimina
  18. Eps, Mercè, no veig quan s'ha de posar la farina de galeta. Suposo que pel damunt de la nata, no? Tenen una pinta fantàstica!!!

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!, la quantitat no s'especifica, jo en vaig posar al final de tot però crec que una mica massa, crec que amb un polsim que just faci una capa fina damunt ja n'hi ha prou. Gràcies!

      Elimina
  19. el blog de la Paula la lo dice bon tiberi,esto esta irresistiblemente buenisimo
    peto

    ResponElimina
  20. Un poc més i em perdo aquesta entrada!!
    No importa que digui que m'encanta, no??
    Va ser tot un descobriment aquesta recepta i tota una temptació.
    Estic contenta que t'hagi agradat!
    Petons!

    ResponElimina