mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 14 d’agost del 2013

PASTÍS DE XOCOLATA AMB NATA/ FELIÇ ANIVERSARI MARE!

El passat juliol la meva mare en va fer 73!, evidentment vam celebrar-ho tota la família, i evidentment, jo vaig fer el pastís. Com que sempre que hi ha els meus nebots em demanen la coca de xocolata no vaig tenir masses problemes... COCA DE XOCOLATA!!!, i per fer-la més amorosa li vaig posar nata per dins i pel damunt.
Un pastís que de tan senzill potser no valdria la pena publicar-lo si no fos perquè aquesta coca de xocolata que alguns ja estareu tips de veure en el meu bloc, és realment una troballa. Cada cop que la feia vam anar modificant algunes quantitats, algun ordre en l'elaboració...fins que vam trobar la nostra pròpia fòrmula, i és tan agraïda de fer i tan fàcil que resulta ser un joc a la cuina de casa ja que les nenes la preparen sense mirar la recepta. Molts cops la fem per a berenar durant un parell de tardes o per quan vé algú a casa. Sempre hi ha hagut algú que me n'ha demanat la recepta. Us engresco un cop més a fer-la: suau, esponjosa, gustosa i una base perfecte per a omplir amb allò que més us agradi (melmelada, nata, trufa, formatge cremós...)



 
 
INGREDIENTS: (per a un motlle de 28)
*la mida és un got GROS d'aigua
 
1 got i mig de llet
1 got i mig de sucre
1 got i mig d'oli de girasol
1 got i mig de xocolata en pols (per a fer xoco desfeta)
2 gots i mig de farina
1 sobret i mig de llevat
6 ous
----------------------------------------------
500 ml de nata per muntar
2 cullerades de sucre (tasteu i poseu el sucre que creieu...)
fulles de menta fresca i cireres
----------------------------------------------
 
SOM-HI:
Barregem en un bol gran la llet, l'oli, el sucre i els rovells.
Anem batent fins que lligui tot plegat.
Afegim la xocolata mica en mica mentre anem batent.
Ara és el moment d'afegir la farina tamisada amb el llevat barrejat.Ho fem suaument de manera que es vagi incorporant a la massa.
Muntem amb la batedora les clares dels ous i les afegim amb cura a la barreja cremosa.
Untem el motlle amb mantega i aboquem la massa de xocolata.
Enfornem a 180º durant uns 45-60 minuts: jo us proposo de coure durant uns 30 minuts només per sota per tal que la coca agafi alçada i els darrers 15-30 minuts per sobre i sota alhora.
Punxeu amb una brotxeta quan ja creieu que està i deixeu refredar dins mateix amb la porta mig oberta del forn, així no es baixarà tant del mig.(jo tenia pressa i veureu que del mig baixa perquè la vaig treure de seguida...no es pot anar amb presses!!!, aixxx....)
Quan ja sigui perfectament fred tallarem pel mig. Muntem la nata amb el sucre i farcim.
Tapem amb la part de sobre i anem cobrint el pastís amb la resta de la nata.
Deixem refredar i al moment de servir hi posem unes cireres i unes fulles de menta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 comentaris:

  1. Hola guapa! Quina pinta que té aquest pastís, genial per celebrar un aniversari tan important... moltes felicitats a la mare!
    Per cert, quina colla de cosins guapos!
    Bon estiu!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. Aquest pastís fa una pinta genial! i segur que està boníssim, a més de molt ben presentat!

    ResponElimina
  3. Mira, jo què vols que et digui... tenint aquesta colla de jovenalla per casa, ja m'hi apuntaria encara que no em fessis cap pastís!! jajajajaj Molts petons i per molts anys en pugueu gaudir!
    Quima (la teva amigueta)

    ResponElimina
  4. Aquesta coca és la preferida de les meves cosines, la fan a tota hora!!Amb la nata t'ha quedat fantàstica, felicitats a la mare!!!

    ResponElimina
  5. Yo también me uno a decir que tiene un aspecto estupendo!! Y seguro que sabia aún mejor!!
    Ana de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina