mousse de coco

mousse de coco

dijous, 28 d’octubre del 2010

PASTÍS DE MATÓ










Fa un temps vaig veure 2 pastissos de mató encisadors... un era del blog -acabat de fer- i l'altre del blog -ca l'Assur-. No sabria dir quin dels dos em va agradar més, així que amb el que tenia a casa vaig poder fer una versió, i amb les mores que m'havien dut l'Albert i les nenes de la muntanya vaig presentar-lo com l'altra... Així vaig fer un "megamix"dels dos, com dic jo quan agafo cosetes de vàries receptes... El resultat va ser un pastís de formatge suaaaaaau i molt agradable al paladar. Us poso la recepta tal i com la vaig anotar, jo la vaig fer amb la meitat d'ingredients.


INGREDIENTS:

500 gr de mató

150 gr de sucre

6 ous

pell de mitja llimona

_____________________

mores,melmelada,figues,mel.


SOM-HI:


Separem les clares dels rovells i encenem el forn a 200 º.

Xafem bé el mató, i barregem amb els rovells, la pell de llimona i el sucre. batem bé la barreja fins que ens quedi una massa escumosa.

Muntem les clares ben fort i les afegim a la barreja anterior amb moviments suaus.

Aboquem el preparat en un motlle que anteriorment haurem untat amb mantega i enfornem uns 45 minuts a 180º.

Deixem refredar i decorem amb les mores ben netes.

Finalment, per servir-lo vaig afegir unes figues, un rajolí de mel sobre el pastís i una mica de melmelada feta amb part de les mores a banda, per si algú en volia fer un tastet.













20 comentaris:

  1. A casa, tenim un intolerant a la lactosa i ens limita a l'hora dels menjars (especialment dels pastissos). De vegades, però, en fem un per als intolerants a la lactosa i un amb lactosa inclosa. I a mi que em torna boja el mató!!! I la mel!!! El posem en llista...

    ResponElimina
  2. Ummmm...ya me imagino su saborcito...las tartas de queso me encantan,sobretodo si son suaves como esta.
    Besets.

    ResponElimina
  3. Mmmmmmmm quina pinta que té , aqui al mató li deim brossat , bonisim molt bona recepta
    las moras m¡encanten aixi que una combinació deliciosa !!!!
    salut

    ResponElimina
  4. Deu ser molt suau... T'ha quedat ben bonic!
    El poso a pendents!!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Oh sí, les móres amb el pastís de formatge fan una parella perfecte! Jo en tinc de congelades que m'anirien molt bé per un pastís de formatge com aquest...i amb les figues ja no cal dir res més!

    ResponElimina
  6. Uuuuuummm,
    que delicia y que mezcla de sabores tan espectacular.
    Te felicito.


    Mercè,
    cielo, gracias por tus alagos en mi blog...
    no te vayas a enfadar... pero si fueras tan amable de escribirme los comentarios en castellano, es que no comprendo lo que me escribes y siempre tengo que andar buscando un traductor que me lea tus siempre agradables comentarios.

    Gracias, primor.
    Un besote.

    ResponElimina
  7. Oix, amb les mores negres queda molt millor eh! Si és que els pastissos de mató sempre són tan agraïts, i senzills de fer.
    Aquest rajolí de mel per sobre m'ha ben hipnotitzat, prenc nota d'aquest truc ;)

    ResponElimina
  8. M'encanten els pastissos de mató i aquest amb les clares i els rovells separats deu quedar molt esponjós, flonjo i super suau. Boníssim!

    ResponElimina
  9. Postres ben dolces i amb textura suau i humida, aquestes són les que m'agraden!!

    Èxit total, quan torni a fer un pastís de formatge en farè aquesta versió i així vaig coneixent coses noves!!

    ResponElimina
  10. M'encanten aquests pastissos, els trobo una delícia!!!
    Petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  11. M'encanta el mató, aquest pastís té una pinta d'allò més bona i si és suau, millor que millor.

    Enhorabona

    ResponElimina
  12. Gracias Mercè,
    ya me quedo más tranquila.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  13. Oi que queda suau, suau?. I a més, com que no porta farina, no és gens pesat, per tant, si a la propera en fas doble quantitat i te'n sobra, ja saps...

    ResponElimina
  14. Tenim una recepta similiar a punt de publicar, i podem assegurar que és una meravella! Encantats d'entrar a la teva cuina!!

    ResponElimina
  15. A TOTS: la veritat és que després de fer molt de temps el típic pastís de formatge de philadelphia (que realment queda molt bo), aquesta és una opció diferent i molt bona també, de fet, menys compacta, més suau i potser més gustosa. Una abraçada i com sempre, gràcies per ser per aquí!

    ResponElimina
  16. :O que bo aquest pastís! m'agrada moltíssim el mató, no l'havia vist mai en aquest fromat! ha de ser bestial!!! T'ha quedat preciós!
    Molts petons

    ResponElimina
  17. Nenes: ja està bé.....
    Fa 3 díes que no obro el ordinador i tot son dolsos.....
    I la línea?
    Però es que son tan bons!!!!!!!!
    Que me l'apunto.

    ResponElimina