mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 10 d’octubre del 2010

CANELÓ DE SALMÓ AMB PHILADELPHIA






En una fantàstica classe de l'espai de cuina de Caprabo, el xef Luciano Villar Quinteiro ens va oferir una classe molt interessant sobre els usos del formatge philadelphia. Ens va explicar un munt de receptes i d'aplicacions: el formatge philadelphia tant ens serveix per lligar salses de carn o de peix quan ja és una mica freda,com ens serveix per a fer beixamels, es pot gratinar, fregir,barrejar als purés, de salsa per a la pasta barrejant amb pesto o bolognesa, o bé daurat sobre una base de pizza, per a fer souflés, o de farciment de tartaletes, boulavents,crêpes, truites, canelons... i a sobre hi ha varietats... Em vaig decidir a fer uns rotllets de salmó agafant la idea dels enrotllats de pernil que ens va fer a classe i ho vaig fer amb la varietat de fines herbes. El resultat és suau, fi.

INGREDIENTS:
1 sobre de salmó fumat
1 terrina de Philadelphia fines herbes
olives farcides
1 bossa de barreja d'enciams diversos
mostassa suau i maionesa
SOM-HI:
(Tot i que a classe el farciment es va posar amb mànega pastissera perquè quedés millor, jo confesso que ho vaig fer manualment).
Estenem les llesques de salmó i hi posem amb cura el formatge barrejat amb uns bocins d'olives farcides com a contrapunt salat (un altre cop ho faré amb caviar o anxoves,o tàperes...).
Emboliquem la llesca de salmó amb el farcit i posem sobre un llit d'enciams.
Fem una mica de salsa de mostassa suau barrejant-la amb una culleradeta de maionesa i posem per sobre. JA HO TENIM, UN ENTRANT RÀPID I QUE VOLA!

19 comentaris:

  1. M'encanta el salmó fumat així com els formatges de terrina, segur que ha d'estar boníssim!

    Semblen interessants les classes de l'espai de cuina de Caprabo :)

    feliç inici de setmana

    ResponElimina
  2. Molt bona idea aquest caneló. Jo no faig servir formatges de tipus Philadelphia, em semblen una mica embafadors. La textura no m'acaba de convencer. Tot i això, reconec que tenen un munt d'aplicacions tant en postres com també en les idees que ens has comentat (sobre tot en salses... hummmmmm :) )

    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Aquest salmó també ho fa el meu pare, però hi afegeix unes nous picadetes per dins.
    Se t'ha de reconeixer que tens un gust per la decoració dels plats molt bona eh! t'ho dic de debó ;)

    ResponElimina
  4. Una adaptació molt encertada, trobo que els salmó i el formatge de fines herbes combinen super bé!
    Va ser una classe per aprofitar molt, oi?

    ResponElimina
  5. Jo feia aquest salmó feia moooolt de temps...gracies per fer-me memoria! tenen una pinta deliciosa...

    Petons,

    ResponElimina
  6. Quina mengera que fa aquest salmonetttt!
    ;)

    ResponElimina
  7. aquesta la vui fer per el meu aniversari, a veure si m'enrecordo

    petons

    ResponElimina
  8. Un caneló molt original i gustós, ideal per començar un àpat informal amb la casa plena d'amics!! un petó enorme.

    ResponElimina
  9. Excelente entrante,delicioso Mercé,un lujo.Me lo quedo,una idea buenísima para estas fiestas ;))

    Cariñoooss

    ResponElimina
  10. L' he vist amb la versió del pernil dolç, i tant amb salmó com amb l' altra em sembla una idea fabulosa, segur que és molt bo!

    ResponElimina
  11. Laura, el salmó fumat es bo i soluciona molts entrants, a més, amb el philadelphia lliga molt bé!Les classes són veritablement MOLT profitoses!

    Starbase, a mi tampoc m'entusiasma però reconec que té multitud d'aplicacions que et resolen àpats fàcilment.

    Acabatdefer, gràcies pel comentari!.Jo hi poso ametlles picadetes com el teu pare quan farceixo els pebrots del piquillo amb formatge!

    Gemma, a mi el de fines herbes és el que més m'agrada!Una classe fantàstica, com totes les que ens ofereix Caprabo i també la Mireia!


    Sonia,és senzill i entra molt bé,oi?A reveure!

    Xavier, el salmó fumat és vist i no vist!

    Lidia, a veure si és veritat!estaria bé!

    Txell i kike, sí senyor,ideal per a un sopar informal!un petó!

    Silvia, espero ho facis!et fa quedar bé,oi?

    AnnaF, és un entrant fàcil que et fa quedar de festa!

    ResponElimina
  12. Que maravilla de receta, me apunto, un besico.

    ResponElimina
  13. Mercè,
    La pinta d'aquests canelons és extraordinària, no m'extranya que volessin.
    Salut.

    ResponElimina
  14. Jo l'havia fet en versió mini, com a tapeta. Però ben pensat així et soluciona un plat.

    Muas!

    ResponElimina
  15. Un canelò molt apetitòs...
    queda anotat a pendents
    Un petonet

    ResponElimina
  16. Capisi, gràcies!,a veure si ho fas i segur et fa quedar bé!

    Manel, gràcies per ser per aquí!

    Gemma, doncs mira, jo m'apunto la teva versió-aperitiu!

    Neus, però que no s'hi quedi! eh?

    ResponElimina
  17. Mercè, crec que les dues estàvem penjant una recepta de Philadelphia a l'hora. Aquests rotllets amb salmó a casa tindrien molt èxit, jo també en faig uns amb pa de motlle i volen.

    ResponElimina
  18. Ostres quina idea més bona, avui tenim dinar pre-aniversari (és demà) i el faré d'entrant!

    ResponElimina