mousse de coco

mousse de coco

divendres, 15 d’octubre del 2010

CARN AMB BOLETS






Es temps de bolets i a casa n'hem recollit uns quants, entre els tres cops que hem sortit hem agafat apagallums, rovellonets, camagrocs un ou de reig i mollerics. Sense cap mena de dubte potser un dels que fa més gràcia de trobar pel fet que el trobes amb companyia és el camagroc, les nenes van gaudir molt!. Amb tots els que vam trobar vam fer una truita, una cassoleta de carn i un altre dia un arrosset. El camagroc té la virtut de ser molt gustós i la unica "pega" si és que s'hi pot considerar és que és entretingut de netejar, però val la pena, a casa ens agraden molt!

INGREDIENTS:
500 gr de llom o vedella o el que més us agradi (crec que és més adient amb vedella però jo tenia una safata de llom de dos colors)
camagrocs, rovellons i xampinyons (cadascú ho faci amb la barreja que vulgui o pugui!)
2 tomàquets
2 o 3 cebes tendres
3 grans d'all
un raig de vi negre
sal,pebre,llorer
oli
farina
aigua

SOM-HI:
Salpebrem el llom i el passem lleugerament per farina.
En una cassola posem 2 fulles de lloreri els 2 grans d'all xafats. Quan sigui calent anem fent els talls de llom volta i volta i reservem a part.
Apartem les fulles i l'all i en el mateix oli comencem a daurar la ceba tallada ben fina, seguidament el tomàquet tallat a daus, salem i hi afegim el raig de vi. Fem unes voltes i hi anem posant l'aigua que estarà calenta.Deixem que redueixi una mica i es barregin bé els ingredients.
Triturem la salsa amb el túrmix. Afegim a sobre els talls de llom reservats.
Mentretant haurem saltejat els camagrocs, els xampinyons i els rovellons amb un granet d'all i una mica de julivert en una paella amb un fil d'oli i els afegim a la cassola mentre deixem que es lligui tot plegat.

24 comentaris:

  1. Avui sóc la primera!! M'agrada molt anar a buscar bolets, aquest any amb la pluja del cap de setmana passat em vaig quedar amb les ganes, a veure si en tindré una altra ocasió. Jo cuino molt amb bolets, a casa ens agraden i lliguen amb tot. La carn amb bolets és un dels meus plats preferits, jo sempre la faig amb vedella però amb llom de 2 colors també ha d'estar molt bona. Quin rotllo, no?

    ResponElimina
  2. Espero, desitjo i anhelo trobar camagrocs aquest cap de setmana. Són els meus preferits, encara que tens tota la raó quan dius que són molt entretinguts a l'hora de netejar-los. Així podré provar aquesta carn! La barreja t'ha quedat d'un color sublim!

    ResponElimina
  3. El camagroc és un dels millors bolets per fer amb suc, oi? Dóna un gust als guisats sensacional, ideal per sucar pa i disfrutar ;)

    ResponElimina
  4. Mmmh, quina pinta més bona!

    nosaltres també en fem truites, que bons!

    així m'agrada, a treure profit dels bolets :)

    ResponElimina
  5. Buf, amb els bolets a mi em guanyes!! A casa som boletaries de tota la vida, ens encanta anar al bosc... però aquest any tinc massa feina i encara no l'hem pogut trepitjar!
    Aquest guisadet ha d'estar per sucar-hi pa!
    Visca els camagrocs!!!

    ResponElimina
  6. Uauh! una bona collita.

    Aquest és un plat de sucar-hi pa i no parar.

    Muas!

    ResponElimina
  7. Que rico guiso me encantan las setassss, un besico feliz fin de semana.

    ResponElimina
  8. Mercè,
    Tot un clàssic, dels que no deixen indiferents, vull dir dels que agraden i força, dels que demanen pa per poder-lo sucar, dels que et fan sentir com un senyor.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  9. Que guiso mas bueno,esta para mojar pan! A mi las setas me gustam tanto buscarlas como comerlas...nos vamos mañana al monte,espero tener suerte.
    Besets.

    ResponElimina
  10. m'encanten els bolets aqui ancare no en sortit , no hi ha tanta varietat , als níscalos o esclata-sangs , son els que tenim més comunment ,
    bona entrada de carn ho apunto
    una abraçada desde las illes

    ResponElimina
  11. LAS SETAS ME VUELVEN LOCA, ASI QUE VAYA RECETA BUENA. BESET DE ORQUIDEA59

    ResponElimina
  12. veig que vosaltres també sou boletaires...nosaltres hem anat aquest matí i semblava les rambles jiji mare meva quina gentada i havia per tots els racons.

    els camagrocs com tu dius són molt gustosos, el meu fill té molta paciència per agafals, jo no tant

    petons

    ResponElimina
  13. Es la cosa més bona que hi ha a la vida!!! m'encanta, estaria sucant sense parar! i la carn tant melosa....mmmm... se'm fa la boca aigua! i més a aquesta hora! Petonets

    ResponElimina
  14. Els colli-ho vosaltres?
    A nosaltres ens agraden mol els bolets.
    No tenim ni idea, no els distinguim.
    Un clàssic Hum.......
    Per sucari pa.
    Petonents

    ResponElimina
  15. Qué bona cassoleta!!! felicitats per trovar els bolets, nosaltres hem anat alguna vegada i no hem trovat mai...
    Petonets

    ResponElimina
  16. Que pinta mas buena! Aquí desgraciadamente no tenemos esas setas tan maravillosas... champiñones y poco mas... Que conste que me la apunto por si algún día en el mercado suena la flauta... ;) Un blog fantástico. Saludos.

    ResponElimina
  17. Oh!! camagrocs, m'agradan mooolt....
    el dissabte passat van anr a buscar i hem trobat força camagrocs.
    Guardare la recepte.

    Per cert tu sabs com es diuen camagrocs en castellà???

    uN PETONET

    ResponElimina
  18. Els camagrocs són molt bons, i així guisadets amb carn, encara més... I jo prefereixo triar camagrocs que altres bolets, al menys mai estan corcats..

    ResponElimina
  19. M'encanta la carn amb bolets, però els camagrocs són molt bons, m'encanten cuinats, fins i tots els he arribat a caramelitzar.
    Una abraçada,

    ResponElimina
  20. Descubrí la cocina Catalana a través de platos como estos y son una auténtica delicia.
    Me encanta nuetra cocina,es rica,riquíisma,verdad?

    Besos

    ResponElimina
  21. A TOTS: gràcies pels vostres comentaris!.Disculpeu que no us contesti individualment, hi ha dies que no puc i em sap greu... La veritat és que tot i que sóc més de peix que de carn, haig de dir que la carn feta així guisada amb el seu xup-xup i si a sobre és amb bolets, és una temptació. La carn amb bolets, el fricandó... això sí que per a mi està al mateix nivell o millor que el peix... i si es pot sucar pa ja ho tenim! Una abraçada a tots!

    ResponElimina
  22. Aquesta si que em fa la boca aigua.... !!!!. Salut!.

    ResponElimina
  23. jo avui l'he fet per dinar i mmmmmmmm....... HE TRIUNFAT, GRÀCIES!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina