mousse de coco

mousse de coco

dijous, 7 d’octubre del 2010

GALETES - ESCACS (DAMIER)











A la classe de'n David Lienas sobre galetes vaig aprendre moltes coses de les pròpies receptes i sobretot dels consells que dona mentre va fent... La mantega ha de ser pomada i no líquida, per unir capes podem fer-ho amb ou batut o amb la clara si volem més consistència... Em van agradar totes les galetes que ens va presentar, però els meus ulls es van fixar de bon principi amb el Damier, una galeta amb forma de taulell d'escacs o dames que vaig trobar preciós. Les he fet per primer cop i espero millorar-les a la propera, perquè les vaig fer improvitzant una mica. De tota manera estic prou contenta, a la propera intentaré també fer el marc del voltant!

INGREDIENTS:
480 gr de farina
160 gr de sucre glaç
320 de mantega
3 rovells d'ou
vainilla pols
8 g de llevat
1 ou sencer
*massa de xocolata: 32 g de cacau pols de xocolata negra (cacau pur, cafè...)
26 gr d'ou sencer batut
*massa de taronja: la pell ratllada d'una taronja
SOM-HI:
Barrejar tots els ingredients de la massa fins a obtenir una barreja homogènia.Separem la massa en 2 meitats.
Per la massa negra afegim a una part la xoco pols i l'ou batut. Estirem amb el corró (uns 8 mm de gruix,la mida del quadradet) fins que quedi amb forma de rectangle i posem a la nevera.
Per la massa de taronja treballem la segona part de la massa amb la ratlladura, estirem igual i reservem també a la nevera.
Quan la massa estigui dura (ha d'estar-ho força per manipular-la!), fem unes tires llargues i anem alternant-les batent cada una amb l'ou i les ajuntem de costat: negra-blanca-negra-blanca.
Ara farem el mateix al pis de sobre a l'inrevés:blanca-negra-blanca-negra.
Així aneu fent els pisos que volgueu.
Deixeu reposar a la nevera una bona estona perquè s'endureixi MOLT, ja que quan la treiem farem els talls (com qui talla fuet)i ens convé no s'aixafi gaire!
Posem a la placa de forn sobre paper i enfornem a 180 º uns 6-7 minuts.(no cal daurar gaire sinó perden el color)

24 comentaris:

  1. Ostres aquestes galetes les tinc a un llibre de cuina i les tinc pendents de fer, m'ha fet molta gràcia trobar-les.
    No sé què has de millorar perquè d'aspecte t'han quedat ben bufones, i no és fàcil fer un taulell tan gran!
    Fins aviat! ;)

    ResponElimina
  2. Jo reconec que no tinc paciencia per a aquestes preparacions. Bé, no es exàctament paciencia en general a la cuina. Les galetes no m'agraden prou com per a posar-m'hi a el.laborar amb colors, taulells, ...

    Ara bé, la queixalada si que els hi fotria a les teves. T'han quedat molt xul.les :)

    ResponElimina
  3. oooh!

    que bufones que et van quedar aquestes galetes!

    Salutacions

    ResponElimina
  4. Quedan preciosas estas galletas! Seguro que están riquísimas también.
    un fuerte abrazo, y feliz fin de semana,

    ResponElimina
  5. Són espectaculars!! T'ha quedat precioses. Aquest any treballo els divendres a la tarda i no podré assistir a les classes d'en David Lienas que tan m'agraden. Quina llàstima!! Gràcies per penjar la recepta. Un petó

    ResponElimina
  6. Jo també tinc ganes de fer-les, queden molt divertides! Encara que siguin una mica complicades i portin més feina que les galetes normals, l'efecte final val la pena.
    T'han quedat molt bé, a les properes ja li posaràs el marc ;)

    ResponElimina
  7. Tan quedat precioses!!! Les he de fer son molt divertides, encara que em sembla esperaré la teva entrada per poder fer també el marc, serà el taulell sense.
    Petons

    ResponElimina
  8. T'han quedat molt bé. Esta feta tota una professional, jejjj.

    Ah! li he passat el meu telf a la Sònia per lo de la trobada, aviam si et pots apuntar.

    Muas!

    ResponElimina
  9. Te estás fent una artista en galetes!!!
    un petonet
    bon cap de setmana

    ResponElimina
  10. Que chulas!!Me gustan para regalar....tomo nota.
    Besets y buen fin de semana.

    ResponElimina
  11. Mercè,
    T'han quedat de meravella. Si jugués als escacs en lloc de menjar-me la torre o l'alfil, segur que em menjo el tauler.
    Molts petons

    ResponElimina
  12. jaja! quines galetes més divertides! m'imagino que es deu poder fer tot el tauler senser!
    Si són el primer cop que les fas, hi tens molta traça!!

    ResponElimina
  13. Mercè, què xules!!!! no vaig poder anar a la clase del David, així que copio la recepta!
    Petonets

    ResponElimina
  14. Són guapíssimes, quina feinada que m'espera aquest pont!!!

    Petons des de Girona

    ResponElimina
  15. Que buenas Mercé y que paciencia jeje te quedaron relindas ;))
    Es verdad que te va mal quedar en BCN el 26?,me sabe muy mal....tenemos que conocernos,eh!!;) me encantaría ;))

    Besotes

    ResponElimina
  16. Jo no m'atrevit a fer-les.
    T'han quedat molt maques.
    Possas el llistó molt alt.
    Petons

    ResponElimina
  17. Acabatdefer,és més senzill del que sembla, t'ho asseguro i a més, tú ja tens experiència en galetes!!

    Starbase, jo no sóc gaire de galetes, de fet si en menjo una ja és prou, però és de les coses que faig perquè m'ho passo bé!és mitja manualitat i sempre m'han agradat moltíssim...

    Laura,hilmar, gràcies per estar per aquí!

    Mercè, veuràs que és més senzill del que sembla!

    Gemma, repte acceptat, les vull repetir més grans i amb marc!

    Fem un mos, ja veuràs, és divertit!

    Gemma, gràcies guapa!

    Neus, ja m'agradaria...però la veritat és que li estic agafant el "truqui"!

    Mesilda, a mi també m'agrada posar-les en cel.lofana i regalar-les, queda molt elegant,oi?

    Josep,però aleshores... no pots acabar la partida!... bé,és una escapatòria...petons.

    Gemmota, maria, moltes gràcies! feu-les que serà divertit.

    Angels, a veure si és veritat!

    Silvia, gràcies!, intentaré venir però al cafè...seria estupendo!

    Isabel, no t'ho pensis, quan et vegi t'explico un "truqui" particular que estalvia feina...SSSSHHHHHT...

    ResponElimina
  18. Mercè , t'han quedat molt bé , jo també les tenc a un llibre de postres i les tenc pendent de fer.

    Et puc fer un suggeriment???? Trob que podries obrir una nova secció al teu bloc , explicant els trucs que vos expliquen a les classes, pels qui no tenim la gran sort de poder anar-hi.

    Bono , ja t'he deixat la pilota al teu terrat!!!

    Jo trobo que t'han quedat molt bé.

    Una abraçada

    ResponElimina
  19. una idea genial !!! M'ENCANTA
    gracias per els teus comentaris al meu blog
    vá molta gana es teu , totas las receptas son molt intereants
    una baraçada desde menorca

    ResponElimina
  20. Xisca, un cop més, gràcies per estar per aquí amb els teus comentaris!.Em sembla interessant el que sudgereixes, de fet hi ha blogs com -la cuina de casa- o -el cafè de nit- que normalment fan unes cròniques d'aquestes classes molt interessants i completes, però ho tindré en compte i quan entri una recepta de classes de cuina intentaré posar tota la informació que ens donen i que vaig anotant als marges!.Ja ho veus, agafo la pilota de bon grat!! i moltes gràcies!a reveure.

    MEEG,moltes gràcies per aquest comentari,una abraçada!

    ResponElimina
  21. jo també tinc la recepta d'aquestes galetes a "pendents" des de fa algun temps, i cada cop que la veig em dic que les vaig a fer .... són espectaculars ... d'aquelles que es fer mirar, i segur que boníssimes ....
    Una abraçada

    ResponElimina
  22. Mercé; ...amb aquestes galetes, fas el "xec" al rei... amb el teu cas, el "xec" a les reines de casa teva.
    Que vagi de gust Mercè¡¡ :-D :-D :-D

    ResponElimina
  23. Alfons, doncs decideix-te que no n'hi ha per tant, de debò, tú fas cada dia coses molt més elaborades!, i el resultat val la pena.Una abraçada.

    Josep, ja,ja, m'ha agradat això!...vols dir que sóc la "reina mare?"...A reveure!

    ResponElimina
  24. Mercè,no m'estranya que els teus ulls es fixessin en aquestes galetes, són una passada!

    ResponElimina