mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 18 d’octubre del 2011

RESTAURANT COURE / CURS DE PA AMB IBAN YARZA / XERRADA DE SIMON COLL -xocolaters-







Dissabte passat vaig tenir el privilegi de fer realitat el "regal" que els companys de feina m'havien fet: un sopar per a dos al restaurant COURE de Barcelona, al Passatge Marimón 20.
Sabia que era un restaurant "dels bons", sabia de la seva qualitat culinària i de la seva notorietat als medis de comunicació. Però cal tastar els seus plats per donar tanta raó a aquests mèrits!. Vam gaudir d'un menú de temporada excel.lent, amb una tria de plats molt ben combinada:
-Entrant: ajoblanco i bastonets de pipes amb curry
-Primer: sopa de ceba amb quinoa i ou cuit a baixa temperatura amb ravioli de formatge.
-Segons: shopsuei de bacallà amb verduretes
cua de bou amb parmentier de patata
-Postre: mousse de brownie amb borratxo de mandarina i gelat de taronja.
Tot acompanyat de bons vins de la terra, catalans, la qual cosa s'agraeix!
Haureu de disculpar que no en vaig fer fotografíes...al darrer moment em va fer cosa...(quina pena!). Només en vaig fer de la carta i de l'entrada però us adjunto una de l'interior i una de la sopa de ceba que per a mí potser va ser el millor plat.
Us puc dir que l'ajoblanco era deliciós, la sopa de ceba inmillorable amb aquest ou a l'interior...que el bacallà es fonía literalment a la boca, que la cua de bou (ben atrevit!) era exquisida i que el postre era finíssim...Però els adjectius es queden curts. Cal tastar-ho per entendre-ho.
L'atenció que vam rebre tant de l'encarregada com dels cambrers va ser correctíssima i molt amable.
Posats a ser una mica "tiquis-toquis" només vam considerar que els seients eren una mica incòmodes per menjar. Són una mena de butaques on quedes reclinat i per menjar ens havíem de posar a la punteta... I el local, que és molt correcte i net, crec que li manca una mica d'encant. Una mena de moqueta gris cobreix parets i terra, sense cap quadre...En canvi veig fotografíes anteriors on hi havia quadres de mandarines, xampinyons i un fons de paret més clar que ben segur devíen donar més llum al menjador.
Sigui com sigui, la qualitat de l'atenció i del menjar és impressionant. Jo no estic molt avesada a anar a grans restaurants, però crec que sé apreciar el bon gust en la presentació d'un plat, la textura d'un peix ben cuinat...l'originalitat en un plat tradicional que encara el millora com aquesta fantàstica sopa de ceba... Així que els desitjo a tot l'equip del COURE els millors dels èxits i reconeixements merescuts.
Per altra banda em plau anunciar-vos que el conegut forner autodidacte IBAN YARZA vindrà a l'espai FES-TE FARINETES a impartir unes classes d'elaboració de pa (a diferents nivells) els propers dies 4-5-i 6 de Novembre. La informació i les reserves les podeu fer a THE GLUTTON CLUB que és qui ho gestiona tot:places, preus, nivells...
Finalment anunciar que pel dia 11 de novembre vindran els xocolaters SIMÓN COLL al mateix Fes-te Farinetes, de 18 a 20 h, a parlar-nos de l'origen,manipulació,secrets,degustació... de la xocolata. El preu és de 8 Euros i si hi esteu interessats haureu de passar per Baltà Farinetes (Carrer de Sants 117), o entrar a la seva web.
Trobareu els enllaços a la columna de la dreta del bloc.
Una abraçada a tots!

13 comentaris:

  1. Coure és un dels restaurants que quan passi la crisi.... aixxxxxx :)

    I l'Iban és un crack!! Sempre val la pena.

    Els xocolaters no tinc el gust, però si hi són convidats també han de ser interessants :)

    ResponElimina
  2. Ostres quin restaurant! veient el que vas agafar se m'obre la gana per força. Tindré en compte la teva proposta

    ResponElimina
  3. Mon pare li té ganes al Coure, li passaré la teva entrada! Un regalàs, eh? Com es nota que et fas estimar!!
    M'agradaria poder assisitir a algun curs, però tinc els horaris molt complicats!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Quin sopar!!!! Un regal fantàstic!
    Vaig a mirar la web dels tallers de pa a veure si puc anar!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Caram, això sí que és un regalàs! Quins companys de feina tan enrotllats que tens :)
    Imagino que és un sopar per recordar molt de temps...
    M'apunto a l'agenda la xerrada dels xocolaters, encara falta molt però m'agradaria venir ;)

    ResponElimina
  6. Mercè, m´agradaria venir a la xerrada...T' ho hem de dir a tu??

    ResponElimina
  7. Quin bon regal, segur que el sopar va ser deliciós. Llàstima que no fesis fotos, però a vegades fa una mica de cosa estar amb la càmara.
    Petons.

    ResponElimina
  8. El Coure es un dels pendents, regals així s’agraeixen, molt interessants els cursos.
    Molts petons

    ResponElimina
  9. Hola Mercè, quin plaer més enorme el Coure, em moro de ganes d'anar-hi. Amb l' Ibán t'ho passaràs d'allò més bé, ja veuràs. Gràcies pel teu comentari al bloc. Espero que poguem fer més coses plegats.

    ResponElimina
  10. Quin regal més xulo! I una delícia de plats... Per cert! M'encanta el "new look" del blog. Més vital i alegre. Fa molt per tu! Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  11. Això és un gran regal, apa com vas disfrutar-lo!

    ResponElimina
  12. Vaig amb retard (la feina..), però tenia ganes de veure si us havia agradat i veig que molt.

    Jo he estat una vegada i una segona a la barra que sób dues filosofies diferents i sempre he sortit molt satisfet.

    Content per tant de que coincidim de gust.

    ResponElimina
  13. Acaben de sopar el menú de temporada i és realmente excepcional!

    ResponElimina