mousse de coco

mousse de coco

dissabte, 24 d’abril del 2010

GALETES DE SANT JORDI




La botiga Gadget's cuina va oferir a qui vam deixar el nostre correu , uns motlles de galetes amb forma de rosa per a recollir entre el 22 i el 23 d'abril, així que ja em veieu corrents cap a l'Illa...Per la tarda: som-hi!, van quedar prou bé, no?, el més important és que m'ho vaig passar pipa fent-les i que el "detallet" va agradar molt.







INGREDIENTS:

250 gr farina

125 gr mantega

75 sucre

1 ou

1 culleradeta de canyella pols

2 cullerades de llet


GLASSA:

1 clara d'ou, sucre fi i colorants.




SOM-HI:

Es pot fer la massa a mà o amb la batedora...

Passem la mantega a temperatura ambient per la batedora fins que quedi espumosa, afegim el sucre i seguim batent , posem l'ou i finalment la farina tamisada. Veurem que no queda lligada, però amb la mica de llet ho conseguirem. Fem una bola i la posem a la nevera 1 h més o menys.

Estirem la massa i anem fent les formes. Enfornem a 180º uns 8-12 minuts.

Preparem la glassa: en un bol batem amb forquilla la clara fins que quedi espumosa. La separem en dos parts i en 2 bols. Anem afegint sucre fi sense escatimar mentre anem remenant amb una forquilla. Veurem que va agafant consistència i hem d'anar afegint sucre fins que la textura sigui la de la pasta de dents(com molt bé diu al seu blog la Bea), NO la consistència de la mel o la cola blanca que seria per a farcir interiors (ara no ens interessa). Afegim unes gotes de colorant a cada bol (rosa i verd) i omplim els biberons amb la boca més prima. Si la glassa s'ha espessit massa, afegim gota a gota una mica d'aigua. Ja podem decorar les galetes a gust!, Deixem reposar una bona estona fins que s'endureixi i s'assequi.

Quan tenim la glassa de colors a punt, ja podem decorar. Deixem reposar una bona estona fins que la glassa s'endureix . Ja les tenim!

7 comentaris:

  1. El mateig comentari, qu'el pastis.
    De professional.....

    ResponElimina
  2. Jo també el tinc!!!... encara no m'he decidit a fer-lo servir, pero veient el bé que t'han quedat aquestes galetes teves, crec que l'estrenaré molt aviat...
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Gràcies als dos!,es poden decorar o no, i fer-ho de forma diferent!...imaginació i som-hi!!!

    ResponElimina
  4. Quina preciositat!! Jo no puc anar a gadgets, m'ho emportaria tot i ja no m'hi cap res més a la cuina...

    ResponElimina
  5. Hola Mercè, quina bona pinta de galetes!!! Això si que és una rosa!!! Jo tinc pendent les glasses de les galetes!

    ResponElimina
  6. Cristina: a mi em passa el mateix però em resisteixo...o no....

    Marta: gràcies!, això de la glassa és un món, hi ha veritables mestres en la matèria.Des de Nadal que em va quedar pendent, però això és només una mica de color...pels blogs hi ha meravelles!a reveure marta!

    ResponElimina
  7. Os puc asegurar,a mes de maques, son boníssimes......
    Gracies Mercè.
    Un petó ISABEL

    ResponElimina