mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 23 de febrer del 2010

BUNYOLS DE QUARESMA-(DE VENT)


Sempre pensava que els bunyols de vent era de les coses més difícils de fer en el món de la pastisseria, però gràcies al fantàstic blog de la gemma:LA CUINA DE CASA que aconsegueix que tot es faci més senzill, em vaig atrevir a fer-los i a la segona...VAIG TRIOMFAR!De la seva recepta només he afegit una mica de llevat i un xic de sucre fi a la massa ja que un cop fets no m'agrada que es noti massa el sucre groixut.Els primers bunyols que vaig fer van sortir una mica bonyeguts per no posar prou oli,és important no escatimar-ne. També els podeu farcir de xocolata fosa, crema, nata...ANIMEU-VOS!

INGREDIENTS: per a uns 30 bunyols

*125 ml de llet
*75 gr de farina
*60 gr de mantega
*3 ous
*un pessic de sal
*3 culleradetes de sucre fi
*2 culleradetes de llevat
*anís i sucre per arrebossar-los.

SOM-HI:

En un cassó al foc hi posem la llet i la mantega amb el pessic de sal. A banda barregem la farina,el sucre fi i el llevat.Quan la mantega s'hagi fos hi aboquem la barreja a través d'un colador de malla ("tamisem"), i sense parar de remenar veurem que la massa es separa de les parets del cassó. Treiem del foc i afegim els ous un per un. En un recipient posem 1 l d'oli i quan és ben calent hi posem porcions de massa ajudant-nos amb 2 culleres. Quan són rossos els treiem i passem ràpidament per l'anís i el sucre.(Jo he canviat l'anís per Limoncelo).
QUE VAGI DE GUST!

5 comentaris:

  1. Jo he tastat els teus bunyols de vent i eren boníííííms, però aquell dia no hi vas posar Limoncelo. Hauràs de repetir, eh?-

    ResponElimina
  2. Aquesta recepta penso seguir-la al peu de la lletra. He tingut la sort de tastar-los i són exquisits.

    ResponElimina
  3. Hola,

    Sóc amiga de l'Encarna.M'agraden molt les teves receptes`. M'interessaria saber com t'assabentes d'aquests cursos, perquè l'Encarnita i jo estem molt interessades.

    Gràcies

    ResponElimina
  4. Hola Encarna! hola Marina!, encantada que hagueu entrat les primeres al blog!.De moment tinc poques receptes posades,però moltes per anar introduïnt. Cada dia en posaré unes quantes.Marina, les classes me les facilita la meva amiga gloria que està molt ficada en el tema, però si hi esteu interessades m'informaré i us ho explico.Aquest dv vaig a una classe del BON PREU que farà en David Lienes.Ja us ho explicaré...Encarna,quan vulguis quedem per fer els bunyols,o per tastar els teus...UN PETÓ!

    ResponElimina
  5. Hola Mercè,

    Em seguit la teva recepta i ens han sortit força bons, pero els primers no s'inflaven perquè l'oli no estava prou calent; després quan ja estaven els hem rebosat amb massa sucre... però ens han agradat molt (deuen estar emborratxats per que ens hem quedat vermells com tomaquets)
    Irene c.
    Irene g.

    ResponElimina