mousse de coco

mousse de coco

dijous, 31 de gener del 2013

BRAÇ DE GITANO DE TRUFA

Per fi m'he estrenat en una d'aquelles receptes que vols fer però no trobes mai el moment, oi que també us ha passat?... N'estic prou satisfeta tot i que la massa no em va quedar prou llisa i ben escampada. Suposo que el proper cop empraré la mànega pastissera. Per a fer-lo he seguit la recepta de Mesilda - La cocina de Mesilda-  que en sap un munt!, espero us agradi.

INGREDIENTS:
+ Per a la planxa:
  100 gr de sucre
  75 gr de farina
    3 ous
    1 culleradeta de llevat en pols
(si es vol fer la planxa de xocolata afegir 1 cullerada de cacau en pols)

+ Per a la trufa:
   200 gr d exocolata fondant (70% o la que més us agradi)
   200 ml de nata per muntar

+Per a la decoració:
  sucre glaç
  cacau en pols


SOM-HI:
Preparem la trufa: escalfem la nata, afegim la xocolata a bocins i barregem bé. Reservem a la nevera i un cop freda la muntem quan ho necessitem.
Preparem la massa: batem els rovells amb el sucre fins que blanquegin i afegim la farina amb el llevat tamisats.
Incorporem les clares ben muntades amb compte no es baixin.
Posem la massa ben repartida sobre paper de forn a la safata i enfornem uns 12-15 minuts a 160º.
Quan retirem del forn l'enrotllem sobre el mateix paper per tal que agafi la forma i el deixem una estoneta.
Quan és tebi desemboliquem amb compte, farcim i tornem a enrotllar.
Tallem les puntes perquè es vegi bé la forma i decorem amb sucre glaç i si volem amb cacau empolvorant sobre uns motlles de galeta (els estels que veieu).
Posem a la nevera fins al moment de servir. BON PROFIT!

 
 
 
 
 
 

15 comentaris:

  1. Bon dia! Jo també fa temps que tinc pendent de fer un braç de gitano, mai trobo el moment... a veure si gràcies a tu em pica la curiositat, i sinó encantada vindré a berenar un trosset del teu! :P
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. A mi m'encanta fer brassos de gitano...farcit de qualsevol cosa estan boníssims!!!
    T'ha quedat molt bé. El que tú dius, amb la mànega pastissera va molt bé...
    Petonets.

    ResponElimina
  3. No sóc gaire de braç de gitano, Mercè, però reconec que el teu ha quedat tan bonic que potser que canviï d'idea... he he. Petons

    ResponElimina
  4. T'ha quedat bonic eh? A mi el de nata m'apassiona, però tampoc no trobo mai el moment per fer-lo. Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  5. Me ha encantado este brazo de gitano. Seguro que en mi casa gusta mucho. Esas estrellitas le dan un toque bien bonito!
    Ana de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  6. Molt bona estrena!
    Jo no escudello amb màniga, ho faig passant un regla amb dos topalls del gruix que vull que tingui la planxa de pa de pessic. És molt més ràpid i precís ;)

    ResponElimina
  7. La verdad que para ser el primero hay que felicitarte,ya puedes estar satisfecha del resultado, tiene que estar delicioso.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Mmmm... Mercè, boníssim!! Jo aquest Nadal també em vaig estranar amb el braç de gitano!

    ResponElimina
  9. M'encanten els braços de gitano... però em costa fer-ne.
    Em sembla que aquesta recepta de la Mesilda també em va cridar l'atenció.
    T'ha quedat magnífic.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  10. Doncs la veritat és que t´ha quedat un bon pa de pessic! no tinguis manies.

    ResponElimina
  11. Doncs a mi també m'agrada molt com t'ha quedat!
    ben bé de pastisseria i segur que havia d'estar boníssim!!
    ptns!!

    ResponElimina
  12. Mercè t'ha quedat fantàstic per ser el primer !! segur que repeteixes.
    petons

    ResponElimina
  13. T'ha quedat molt bé! mai queda perfecte... ! i segur que el van trobar boníssim i vas triomfar!

    ResponElimina
  14. (Laia) hooooooo mamaaaaaa estava molt ben presentat i també estava bonìssim. I per ser la primera vegada.... que bo!!

    ResponElimina