mousse de coco

mousse de coco

dijous, 30 de juny del 2011

I TÚ, COM HO FAS? / SOPES I CREMES FREDES

Com intento fer cada 1 de mes, us plantejo una qüestió culinària per a que cadascú expliqui què i com ho fa, quins ingredients hi posa i com els posa, trucs, idees, propostes... Un espai per a compartir entre tots i aprendre els uns dels altres.


Amb la caloreta que ja tenim a sobre i que hi serà (esperem), tot l'estiu, us proposo que parlem de SOPES I CREMES fredes. Quina és la vostra crema preferida de l'estiu?, com la feu?, com les "guarniu?...segur que ens sorpreneu amb cremes creatives, sorprenents i amb ingredients combinats que ens faràn venir ganes de probar a tots!. També us volia proposar que ens diguessiu quin és el vostre PLAT ESTRELLA de l'estiu. Us agraeixo des d'aquí la vostra participació!


* Començaré jo, dient que el meu plat estrella de l'estiu són els empedrats, les esqueixades i els gazpatxos.

* La sopeta, crema... que proposo és molt obvia: el gazpatxo, però és que ens agrada tant!... hi poso 2-3 tomàquets madurs, un bocí de pebrot vermell, 1/2 cogombre, una punteta d'all, sal, oli, vinagre (força), 2 llesques de pa mitjanes i aigua fresca.Proposo afegir un tros de emolatxa cuita que ja vaig publicar.Li dóna un color impressionant sense variar-li gaire el gust.

* A l'Albert li agrada més el salmorejo a base de pa sec remullat i tomàquet. Com a molt una punteta d'all, sal,oli i triturem. Al damunt es posa una mica d'ou dur esmicolat i virutes de pernil salat.


* Confesso haver intentat fer crema de meló sense èxit...es va tallar...

14 comentaris:

  1. M'agrada la idea, vaig pensant i publico alguna cosa fresqueta com les teves...El meu plat estrella( votat per unanimitat familiar)es.... aviat el publicaré,jajaja
    Petonets.

    ResponElimina
  2. Oh! Nosaltres som apassionats de la sopa de tomàquet. La fem molt a la nostra manera. És un plaer arribar a casa cansat de la feina i de la calor i trobar-te aquest tresor a la taula! Em sembla que la publicaré ben aviat...
    Petonets!

    ResponElimina
  3. Hola,
    Ostres, ens agraden tant les sopes fredes... però potser em decantaría per a la de meló. I que ahir vaig sopar. Fàcil, ràpida i fantàstica. Meló, crema de llet o llet, sal, pebre blanca, unes encenalls de pernil assecats al forn i un toc d'oli amb maria lluisa. A verue si la torno a fer i la publico!! Petons

    ResponElimina
  4. Ostres Mercè, ara m'has ben agafat perquè plat estrella de l'estiu.... em penso que no en tinc. El que més se'm demana és l'amanida, ben completa i amb varietats diferents, i també acostumo a fer gran diversitat de pizzes als vespres estiuencs, amb un bon vinet entren de meravella!
    I de sopes fredes no en som gaire, però la que més agrada és el gaspatxo de remolatxa, una delícia! A vosaltres que us agrada tan el gaspatxo ho podeu provar. Mira... ara m'has donat la idea de fer-la i penjar-la d'aquí uns dies! ;D
    Justament l'altre dia mentre erem fora vaig provar una crema freda d'espàrrecs blancs i em vaig quedar... era boníssima!
    Petons guapa! ;)

    ResponElimina
  5. Se't talla la crema de meló? Oblida la crema de llet!!! Senzillament tritura el meló, fes boletes amb part del meló i també amb síndria. Presenta-ho tot junt amb encenalls de pernil i una mica de safrà... Mmmmmm... El nostre plat preferit de l'estiu!!!

    ResponElimina
  6. El plat estrella sideral galàctic universal del meu estiu és sense cap mena de dubte la esqueixada. Si no és el millor del món sí que és el millor del meu estiu.

    I la crema... el gaspatxo de la meva germana. Que el clava moltíssim :)

    ResponElimina
  7. La de carbassa i pastanaga ben fresqueta queda boníssima! I és ideal per agafar un bon color de pell, je je je... ;)

    ResponElimina
  8. Crec que a Cal Soparet el plat estrella de l'estiu també és el gaspatxo!!! Un dia d'aquests en faig i penjo la recepta!!! Mmmm... quina gana!
    Fins aviat!!!

    ResponElimina
  9. El plat estrella de l'estiu es la amanida de qualsevol cosa, siguin llegums, arròs, patates, anar variant i el gaspatxo també o una crema de carbassó fresqueta.
    Petons.

    ResponElimina
  10. cualquier verdura bien combinada en sopa o crema fresquita es ideal para el verano
    petons
    miquel

    ResponElimina
  11. LEs cremes les fem totes tant estiu com hivern... ens encanta la de carabassa freda!! I un clàssic a casa és el salmorejo i la sopa de meló... i el gaspatxo amb qualsevol fruita: cireres, maduixes, etc.
    El plat estiuenc que més ens agrada l'esqueixada... o una bona amanida de pasta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  12. A casa meva el gaspatxo és el rei de l'estiu!!!!també faig salmorejo i cremes diverses amb qualsevol verdureta, però, diu el meu fill, si no hi ha gaspatxo, no és estiu!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  13. A casa fem cremes fresquetes de carbassa, que ens agrada molt, gaspatxo sense ceba i amb remolatxa o pastanaga (és l'estrella). I avui n'he fet una de pèsols amb menta que aviat publicaré! Són tan bones i entren tan bé... I quan són fredes procuro no posar massa crema de llet i ho substitueixo per una llet vegetal (d'arròs, ametlla o avena) més lleugera!

    ResponElimina
  14. Al estiu venen de gust cosas fresquetes.
    No se quin plat d'estiu es el meu preferit.
    Sopas fresques de meló, carbassa, carbassó, pastanaga......
    Esqueixades, amanides de tots tipus, patates, mongetes......
    Amanides verdes conbinades amb formatge, fruits secs, etc.......
    Pero el gazpatxo de pa amb tomàquet amb encenalls de pernil o tiretes de llangonissa....
    Bonissims
    Petons

    ResponElimina