mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 25 de maig del 2010

CALAMARS FARCITS







El peix i tot el que el mar ens duu és una meravella per al paladar...En el meu cas trobo especialment gustosos alguns peixos, les gambes...i molt especialment el calamar que tant serveix de primer, de segon, com d'acompanyament, com per donar el seu gust a uns fideus o a un arròs. La meva mare és nascuda a la Barceloneta i és filla de mare Eivisenca, així que de les dues he heretat el gust pel peixet ben cuinat. La meva àvia ja feia uns calamars farcits BONÍIIISSIMS que la meva mare va seguir fent i que encara ara fa. Em va entrar per la vista fa uns dies una altra recepta de calamars farcits del blog -els fogons del pare- on el Manel ens proposa un plat diferent i molt atractiu que no vaig dubtar a "copiar". Aquí la teniu. Espero poder fer-los a la meva mare ben aviat!


INGREDIENTS:4 persones
6 calamars
1 ceba
1 manat d'espàrrecs verds
150 d'olives negres(jo vaig posar mortes)
2 ous
1 gra d'all
oli,sal i pebre

SOM-HI:
Netegem els calamars i tallem menuts les potes i les aletes. Girem la bossa dels calamars amb compte. Fem els ous durs. Escaldem els espàrrecs en aigua i sal uns 2-3 minuts. En una paella amb una mica d'oli passem les potes i aletes fins que absorveixin l'aigua que han deixat anar. Hi posem la ceba remenant sovint fins que canvii de color. Aleshores posem els espàrrecs tallats excepte les puntes que haurem reservat. Salpebrem. Passats uns minuts posem la meitat de les olives sense el pinyol i els ous tot trinxat, remenem i ja tenim el farcit. Farcim els calamars deixant un dit de marge (no cal escuradents). En una paella saltem les puntes d'esparrec , afegim els calamars i girem una mica fins que agafi color (només una mica). Amb la resta d'olives, el gra d'all i l'oli fem una olivada triturant amb el tùrmix. JA ELS TENIM!, gràcies Manel per la recepta!




22 comentaris:

  1. Una recepta molt original! sempre faig els calamars farcits de la mateixa manera, aquesta la probaré!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Aquest calamars tenen molt bona pinta, m'agrada el farcit.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Ohhh, amb espàrrecs, m'ha encantat la idea, no ho he tastat mai així, m'ho apunto, gràcies ;-))
    Petonets

    ResponElimina
  4. a casa també en mengem de tant en tant calamars farcits, de verdures no perque l'hereu protesta i a mi tampoc em fa massa el pes el color verd jijiji

    petons wuapa

    ResponElimina
  5. Ostres Mercè, quines arrels més marineres que tens!! És un veritable honor que entre tots recopilem aquests guisats tan bons i tan nostrats, enhorabona.

    ResponElimina
  6. Mercè,
    T'has deixat nomès un detall fonamental... cal girar la bossa dels calamars, si no, aleshores si que ens caldrà tancar-los amb un escuradents o perdrem tot el farcit.
    Veig que us va agradar. Me n'alegro molt.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  7. Maria, això és el que em va fer gràcia, fer-los d'una altra manera sense renunciar als de la mammmmma!

    Neus, queden molt gustosos amb els espàrrecs i les olives.

    Carmen: en Manel té molt bones idees!fa uns plats de cassola que no es poden perdre!

    Lídia: renoi amb el color verd...en canvi a mi m'encanta!, hauràs de fer un altre farcit, i amb les bones idees que tens segur ens sorprens...

    Cuina vermella, sóc una gran recopiladora de receptes de cassola...tot i que des de fa uns mesos m'hagi donat per la reposteria que no hi tenia cap "tirada"...coses de la vida...je,je.Però estic amb vosaltres, hem de tenir ben presents SEMPRE aquestes receptes de guisats i de casa.A reveure!

    Els fogons del pare: ja ho he corregit!,un cop més, gràcies per TOTES les teves receptes!un petonet!

    ResponElimina
  8. MMMM!!! M'encanta el toc de les olives negres mortes. Fa molt de temps que no en faig, així que a veure si m'animo!

    fins aviat!

    ResponElimina
  9. No els he fet mai farcits d'espàrrecs, però segur que han de quedar ben bons. Ja veuràs com la teva mare els trobarà excel·lents :)

    ResponElimina
  10. Els calamars farcits sempre els he fet de carn o de peix la propera vegada provaré tal com tu els has fet, tenen d’estar molt bons també
    Molts petons

    ResponElimina
  11. Carai, no hagués pensat mai en farcir els calamars de manera diferent a com ho fa ma mare, la clàssica vaja!
    Aquesta me l'apunto i a veure si jo la puc sorprendre a ella també!

    ResponElimina
  12. Mercè,
    Nosaltres els calamars els hem farcit de moltes maneres però encara no hem provat amb espàrrecs. En prenem nota. Una abraçada

    ResponElimina
  13. marta, realment les olives mortes li donen un toc molt gustós, tant al farcit com a la salsa.

    Gemma: gràcies gemma, a la meva mare li agrada el que cuino com a mi m'agrada el que fa ella...és recíproc!, així que segur li faran el pes.

    Fem un mos: segur que us agrada, els espèrrecs i les olives mortes són molt gustosos!, en Manel la va encertar.

    Gemmota: tant i com ens han sorprès elles amb tants àpats, bé es mereixen que cuinem per a elles plats ben bons oi?

    Josep: en Manel en sap un munt, així que aquesta combinació és fantàstica! petonets de f.........!

    ResponElimina
  14. M'encanten els calamars farcits, el meu marit sempre en feia el dia de la Mercè. Aquests són molt originals han d'estar boníssims!!

    ResponElimina
  15. Trobo que és una recepta de calamars farcits que fuig dels clàssics: m'agradarà provar-la!

    ResponElimina
  16. CRISTINA:veig que el teu home també es posa a la cuina a fer més que una truita!...(quina sort...).Són molt gustosos.a reveure.

    Visc a la cuina: fes-ho, val la pena.una abraçada.

    ResponElimina
  17. Ostres Merçè marinera marinera, que guay és fer les receptes de les mares o tietes o yayes, ara que aquests de espàrrecs han quedat.... s'han de probar.

    Muas!

    ResponElimina
  18. HOLA MERCÈ, GUAPA TU

    OSTRES NO SE PAS QUE HE FET,..HE BORRAT EL MISSATGE...

    COMENTAVA QUE TING LA RECEPTA DEL MANEL PENDENT DE FER,..I CREC QUE AVUI SI PROVO UNS BONS CAMALARS I PROVO...

    PETONETS A TOTHOM ´S , SUSANNA

    ResponElimina
  19. Quin farciment més diferent! Ha de ser boníssim!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  20. Gemma, anima't a fer-la!

    Susanna,en Manel té unes receptes per sucar-hi pa que déu n'hi dó...prova-ho!

    Dolça,realment bo!,si ho proves ja em diràs!

    ResponElimina
  21. Mercè , m'has deixat en la boca oberta amb aquests calamars d'en Manel . Sé cert però que els de la MAMA també deuen ser per llepar-se els dits , tenint com tens arrels illenques , per aqui ens agraden molt els calamars farcits.

    Una abraçada

    ResponElimina