mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 5 de maig del 2010

"RAVIOLI" DE CANSALADA AMB FAVETES, ROVELLONS I ALL I OLI AMB CREMA DE XIRIVIA



Com us heu quedat?...je,je, segur que com jo quan la vaig llegir abans de la classe de'n David Lienas...de fet no és del tot correcte, ja que he posat el títol tal i com jo l'he feta (petites variacions) ja que la seva recepta era feta amb cargols que tal com ell va suggerir jo he fet amb bolets, i no perquè no m'agradin sinó per facilitar-me la feina.Crec que un altre dia ho provaré amb favetes i botifarra negre. La recepta em va agradar molt i la sorpresa la dóna aquesta crema de xirivia (normalment emprem només per al caldo) realment potent. Us presento la recepta tal i com en David ens la va donar sense la part dels cargols, ell la va titular: Ravioli d'iberic amb cargols,faves i all i oli amb crema de xirivia. Com podeu comprovar aquesta recepta no és de la carpeta "cuina fàcil i ràpida", més aviat seria "cuina fàcil però entretinguda"...




INGREDIENTS: per a 4 persones
24 tranxes de bacó
1 all
1 ou
oli d'oliva
250 de favetes
menta

crema de xirivia:
700 g de xirivia
70 de mantega
oli d'oliva
llet
sal, pebre blanc
canyella en branca
farigola
bolets(rovellons, xampinyons...)

SOM-HI:
Escaldem les faves amb una mica de menta. Tallem la cocció amb aigua i gel, repelar-les(treure la pell exterior) i reservar-les.


All i oli: pelar l'all i disposar-ho en un got de túrmix juntament amb l'ou i una mica de sal.Triturar amb el túrmix i afegir l'oli a poc a poc mentre va emulsionant la barreja.


Crema de xirivia: pelem les xirivies i les tallem a daus. Les ofeguem amb la mantega i una mica d'oli. Quan siguin ofegades afegim la llet, salpebrem i aromatitzem amb un buquet de farigola i un tros de canyella (jo he posat canyella en pols). Quan sigui cuita, retirem el buquet i triturem. Colem la crema i rectifiquem de condiment.


Disposem 3 talls de bacó en un plat prèviament untat amb oli una mica sobreposats entre sí. col.loquem 3 nous talls perpendiculars als altres 3 i també sobreposats entre si.
Barregem les faves amb els bolets i l'all i oli i disposem al mig dels talls de bacó que tancarem sobre sí mateixos formant un farcellet (el ravioli). Deixem refredar una mica la barreja perquè adquireixi consistència. Donem la volta al ravioli amb ajut d'una espàtula i posem sobre una safata amb paper de forn o sil pad. Coem el ravioli al forn preescalfat a 180 graus. Quan el bacó s'hagi mig fos i estigui una mica cruixent retirem i l'emplatem sobre la base de crema de xirivia.

18 comentaris:

  1. Mercè,
    Em sembla que ha d'estar boníssim. La combinació dels diferents ingredients el fa, a més, un plat molt original.
    Pel meu gust el preferixo tal com l'has fet que no amb cargols.
    Felicitats.

    ResponElimina
  2. Jo tampoc la faría amb cargols. Millor la teva alternativa. I la crema de xirivia....ah! que bona!

    ResponElimina
  3. Ostres, estava boníssim el del David, i aquest segur que també, amb el que m'agraden els rovellons!

    La veritat el que em va sorprendre més va ser la salsa de xirivia! Jo n'he fet aquesta setmana per acompanyar carn a la planxa i està boníssima! De fet li vaig comentar a una amiga que és cuinera i em va dir que li afegeixi poma i aixxí vaig fer! A veure si ho publico en breu!

    ResponElimina
  4. Una recepta fàcil però mol atreien, jo també la faria amb bolets, queda anotada.
    Petons

    ResponElimina
  5. Carai, Mercè, quina velocitat!. Has estat una alumna molt aplicada i diligent!. M'agrada com has "tunejat" la recepta del David, ja saps que els cargols i jo no som gens amics, prefereixo els bolets. La crema de xirivia em va sorprendre molt gratament.

    En vas fer per a tota la família?.

    ResponElimina
  6. Ei, que ràpida!!!
    A mi també m'agrada més la versió amb bolets, que els cargols a casa no ens agraden gens :(
    I la versió que proposes de botifarra també ha de quedar molt bé!
    Indubtablement, la crema de xirivia és fantàstica, ideal per acompanyar molts altres plats ;)

    ResponElimina
  7. Qué bo!!!! jo també la faré com tu, amb bolets.
    Els cargols m'agraden molt, però amb closca, per a llepar-me els dits!
    Petonets

    ResponElimina
  8. HOLA MERCÈ, GUAPA TU

    QUIN CARPRICI DE PLAT MÉS BO, EN PRENG NOTA DE LA TEVA RECEPTA, AMB EL TEU PERMÍS ES CLAR

    PETONETS SUSANNA

    ResponElimina
  9. Manel: gràcies, la veritat és que em va agradar molt la recepta i és realment original, una combinació de sabors ben curiosa...

    Starbase: la crema de xirivia és el que més em va cridar l'atenció i va ser el primer que vaig tastar; em va agradar moltíssim i la penso fer sovint!

    Marta: m'apunto això de la poma!, els rovellons la llàstima és que evidentment són de pot...crec que hauria d'haver fet la recepta amb xampinyons...però bé, el resultat molt satisfactori!

    Fem un mos: només és una mica entretingut pel fet de treure la pellofeta de les faves, però val la pena per gust i per color!

    Glòria: ho he fet avui per dinar però només per l'Albert i per a mi. Crec que a les nenes se'ls faria difícil de menjar tot i que ja saps que elles mengen de tot!...la crema de xirivia genial!

    Gemma:jo també he pensat que la crema pot acompanyar altres carns o peixos...(la marta diu que l'ha feta amb carn a la planxa).Oi que la combinació de faves i botifarra o botifarró també sedueix?

    Maria: a mi també m'agraden molt els cargols i això de "xarrupar" i embrutar-se una mica...sempre estè bé,oi?

    Susanna: permís?, quin permís?,de fet és en David qui ha decidit compartir-la... Aquesta és la gràcia dels blogs!, jo n'he copiat algunes de teves...per cert...A reveure!

    ResponElimina
  10. Ens quedem amb la teva versió!! Els cargols, tot i que els mengem, no ens apassionen. Com diu la Glòria, estàs súper aplicada. Unn petó.

    ResponElimina
  11. Aquestes classes amb en David veig que donen uns bons resultats. Aquest plat té una pinta excel·lent, això si, entretingut entreingut ho és una miqueta.
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Amb bolets millor, quin plat mes bo.
    petons

    ResponElimina
  13. Cuina vermella: ja veig que els cargols,rien de rien...crec que ha de quedar molt bo amb faves i botifarra negre, què en penseu?,a reveure!

    Guspires: aquesta classe és la que més m'ha agradat de les 3 que he anat del David. Va ser interessant i com sempre una font d'informació impressionant.L'empedrat també el faré, però l'escuma de crema catalana no podré...no tinc sifò!...

    Núria: un bon contrast de gustos potents!a reveure!

    ResponElimina
  14. Caram!!!!!Mercè:
    Quina producció. Aquesta setmana he anat de bolit i no m'he pogut conectat.

    Tot té mol bona pinta.
    Felicitats

    ResponElimina
  15. Acabo de descubrir la teva cuina i m'agrada mooolt, si no et fa res em quedaré a la teva cuina.
    Salutacions

    ResponElimina
  16. iSABEL: Ja t'arriba el moment de parar una mica i poder dedicar-te a gust al teu blog!,i en gaudirem tots!A reveure i gràcies!

    Neus: MOLTES GRÀCIES PEL COMENTARI! sempre és un plaer rebre gent nova al blog, oi?, jo per part meva ja he xafardejat el teu i l'he afegit a la meva llista.A reveure Neus!

    ResponElimina
  17. Mercè, m'agrada més la teva versió , a mi els cargols em fan angúnia, més ben dit no els he provat mai, i en canvi els bolets m'apassionen. Jo també tinc ganes de provar-ho.

    ResponElimina
  18. Cristina: apa doncs, ja pots fer-la que segur a casa ho agrairàn!

    ResponElimina