mousse de coco

mousse de coco

dijous, 3 de març del 2011

FARCELLETS AMB OBLEAS








Segurament tots heu fet crestes (empanadilles) amb les oblees que venen als supermercats. Jo sempre les havia fet farcides i fregides amb la típica forma de cresta, de mitja lluna. Però un dia vaig veure com la Neus -cocinando con Neus- en feia una mena de tartaletes per farcir i les feia al forn. Ho vaig trobar molt original, se li pot donar diferents formes i a més a més queden més saludables ja que no empapen oli. En la trobada a cookiteca va dur uns cistellets semblants als que us presento i jo en vaig fer aquestes dues versions. A veure si els feu, que a més a més de fer un entrant boníssim, queden molt presentables i són ben fàcils de fer!

INGREDIENTS:
FARCIT DE BULL NEGRE (O només amb botifarró, ceba, un xic de tomàquet i canyella)
1 Paquet d'oblees grans de 16 unitats.
1 ceba tendra petita
100 gr de bull negre
5 talls fins de xoriço
125 gr de carbassó
1 gra d'all
2 cullerades soperes de tomàquet fregit
2 cullerades soperes de formatge ratllat
------------------------------------------
FARCIT DE GAMBES I XAMPINYONS
1 paquet d'oblees grans (16 u)
1 ceba tendra
125 gr de gambes
una safata de xampinyons
1 gra d'all
2 cullerades soperes de tomàquet


SOM-HI:

Tallem el bull negre a dauets molt petitons i els passem per la paella amb un fil d'oli juntament amb la ceba ben tallada i el granet d'all i el xoriço també tallat. Salem. Reservem.

En el mateix oli passem el carbassó i l'afegim a la mescla anterior.

Hi posem les dues cullerades de tomàquet perquè ens lligui una mica.

Deixem refredar uns instants i hi afegim el formatge ratllat.

Anem agafant les oblees amb la mà mentre hi posem al mig una cullerada del farcit. Anem replegant la vora cap al mig i posem el farcellet a la safata del forn.

Enfornem a 180º fins que veiem que l'oblea és cuita. (uns 15 minuts).

Treiem del forn i encara tebis els mengem!

-------------------------------------------

Pel farcit de gambes i xampinyons passem per la paella el granet d'all, l'oli i els xampinyons.

Quan comencen a ser tous els xampinyons afegim les gambes, salem i hi afegim el tomàquet.

Donem unes voltes i colem per tal que surti l'excés d'aigua.

Farcim les oblees com hem dit anteriorment i coem igual.




28 comentaris:

  1. En tinc un paquet a la nevera i mitja safata de xampinyons morta de fàstic, és clar que em falten les gambes però demà les aniré a buscar: faré aquests saquets, són una preciositat!

    ResponElimina
  2. m'encanten les crestes i aquestes estan per menjar-se-les! però avui ja he sopat!

    ResponElimina
  3. les crestes donen molt de joc, oi? a tu t'han quedat precioses, igual que la nova imatge del bloc. felicitats!

    ResponElimina
  4. me gustan las españadillas de Neus las tuyas las mias todas y al horno
    peto
    miquel

    ResponElimina
  5. Una manera festiva de presentar unes crestes, queden molt més boniques en forma de farcellets.
    Dels farcits em quedo amb el segon, que jo no sóc gaire d'embotits. Això sí, per ser dijous gras, el primer és molt adeuat, je je je...

    ResponElimina
  6. Molt més sanes fetes al forn... però sobre tot queden amb una presentació molt maca. Els farcits m'agraden tots dos!! Petonets

    ResponElimina
  7. Que xules t'han quedat... i és el que al forn i aixi queden molt be... i no es repeteixe¡n tant...
    tastaré les de xampinyons i gambes...
    un petonet i bon cap de setmana

    ResponElimina
  8. Doncs demà per sopar en pensàvem fer, no dubtarem pas a fer-les com tu dius!! Molt i molt bones i maques!!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  9. quina idea més bona1 queden molt ben presentades...

    ResponElimina
  10. No en gasto quasi mai de crestes, però aquesta presentacio m'ha semblat molt maca i interessant. Em pot servir per a pjuar la quantitat de verdura de la dieta farcint-les amb bledes i similars... :)

    ResponElimina
  11. Al forn evites la fregitura i a més crec que d´aquesta manera pots jugar amb molts ingredients.

    ResponElimina
  12. Molt bona idea !!! A nosaltres els fregits ens fan molta mandra, però fetes al forn donen molt de joc...
    petonsgastonómics

    ResponElimina
  13. La presentacion queda chulisima,y el relleno me gustan los dos....te copio la idea.
    Besets.

    ResponElimina
  14. Nena, que presentaçió mes bonica.
    Y que bó.
    Besets

    ResponElimina
  15. Jo també les faig al forn, però am la forma clàsssica. T'han quedat molt maques i amb uns farcits ben bons.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Deliciosos, atractius i irresistibles!
    Una abraçada

    ResponElimina
  17. Molt bones, i jo ara no tinc obleas però tinc un paquet de pasta filo que tambe em pot anar bé per aquesta recepta.

    ResponElimina
  18. Agafo la de les gambes, encara que totes dues m'agraden.
    Bona idea el fer farcellets, al forn fa molt que les hi faig les crestes però les típiques. Mai ho he fet amb aquesta forma. S'haurà de provar!

    ResponElimina
  19. Mercè t'han quedat molt xules.....molt bona idea!! La presentació sensacional!! .Ho provaré. petons

    ResponElimina
  20. Quina bona idea, fetes al forn a més de bones són més lleugeres :)

    Salutacions i que tinguis una bona setmana!

    ResponElimina
  21. Caram Mercè! quina guapada de farcellets!! I tots dos farcits han de ser boníssims!!

    ResponElimina
  22. Que bonito has puesto tu blog...

    Y que obleas tan ricas, con ese rellenito.
    Unas muy parecidas hice yo el viernes, pero con pasta brik.
    Me encanta.

    Un saludo.

    ResponElimina
  23. Queden molt macos i el millor, boníssims, m'encanten!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  24. Com diu l'Oscar, jo tampoc en he comprat mai, però és una bona idea...!. Gràcies per compartir-la.

    ResponElimina
  25. Que cestitas tan ideales ...me gustan ..besos MARIMI

    ResponElimina
  26. És el primer cop que entro en aquest bloc i et felicito per la recepta i per l'estil i la presentació de la web. Si et puc donar un consell, diria que pintis els farcellets amb un ou batut abans d'enfornar-los pq brillin una mica més, però vaja, que són boníssims tal i com ho fas.
    Mentamares

    ResponElimina