mousse de coco

mousse de coco

dissabte, 3 de novembre del 2012

BRAÇ DE PATATA I CARN PICADA

Vaig veure un bracet preciós al bloc de la Cristina -crijoarmael- i sempre l'he tingut present. Finalment un dia em vaig decidir a fer-lo amb el que tenia per casa i va ser un èxit!. El que no em vaig apuntar son les quantitats, però ben segur que sabreu el que necessiteu. Es tracta de fer un puré de patata espès i preparar a part el farcit, omplir-ho, embolcallar-ho amb compte i servir. Es menja fred ja que sinó el puré no aguantaria massa la forma.

INGREDIENTS:
Puré de patata (fet per vosaltres o de paquet, seguint les instruccions però procurant quedi ben espesset)
carn picada de vedella i de porc
2 granets d'all
un bocí de pebrot verd (o vermell)
unes cullerades de tomàquet fregit
ceba tendra
.......................................................
maionesa casolana (o de pot)
una mica d'enciam (ou ratllat...)

SOM-HI:
Fem el puré de patata espès i extenem sobre paper film sobre una safata quan està una mica fred. Posem a la nevera.
Preparem el farcit tot passant per la paella amb una mica d'oli la carn, el pebrot, l'all trinxat i la ceba.
Donem unes voltes, salem, i quan comença a daurar-se tot afegim el tomàquet.
Treiem el puré i anem posant el farcit (que s'haurà refredat una mica). Anirem embolcallant el puré com si fos un braç de gitano ajudant-nos amb el paper film.
Apretem bé amb el paper el braç i tanquem pels costats com si fos un caramel i posem a la nevera.
Preparem la maionesa i al moment de servir col.loquem el braç a la safata i el reguem amb la maionesa. Acabem amb enciam, olives, ou ratllat...


 





 

19 comentaris:

  1. Un plato que a mis hijos les fascina y que me recuerdas que hace mucho no hago.Buenísimooooo!!!

    Un saludo

    ResponElimina
  2. Queda molt bo, es com el pastís de patata, però en forma de braç de gitano, una bona presentació.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Ara ser com fer que m'agafi forma de braç. Fica't a la nevera perquè es refredi i embolcallat amb film! Jo sempre esperava que les patates fossin fredes, les posava sobre un drap i intentava donar-li forma. Sempre se'm trencava.

    ResponElimina
  4. A l'estiu del deixo fet al frigorífic i quan tornem de la platja desapareix en dos minuts.
    Has fet un bon plat,
    Nani

    ResponElimina
  5. Que rico!!! Yo hago el brazo de patata en verano con atún y ensalada, pero esta versión también me gusta mucho!!! Me la apunto!!

    ResponElimina
  6. Que bueno Merce!Me gusta mucho el relleno que has puesto....Lo probare, en casa estos pasteles nos encantan.
    Besets.

    ResponElimina
  7. El tall és fantàstic. M´encanten aquest braços són molt combinables tant per dinar com per sopar.

    ResponElimina
  8. Doncs si que fa molt bona pinta!!
    Ideal per un dinar de Diumenge!!
    ptns!!

    ResponElimina
  9. Ostres, jo tinc pendent de publicar el que fa la meva mare, a l'estiu...quin despiste!!!
    Aquest farciment també m'agrada molt..
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Un clàssic, per quedar molt bé.
    Fantàstic!!!
    Petons

    ResponElimina
  11. M'encanten els braços de patata, a casa en feia la yaya i sempre em porten el seu record :)

    ResponElimina
  12. Que bons que son els braços de patata, ta quedat fantàstic
    Jo al estiu el faig farcit de tonyina i la maionesa per sobre. Al hivern amb carn gairebé com aquest amb una mica de beixamel i gratinat. Epss... que m’he donat compte que encara el tinc a pendents.
    Petons

    ResponElimina
  13. Quin braç més bo!! saps que fa molt i molt temps que no en menjo?? de fet, farcit de carn diria que no l'he tastat mai!
    De totes maneres... avui passava per aquí per un altre motiu!!! per felicitar la Bet pel seu sant!! (no sé si al final el celebra avui o un altre dia, però per si de cas...) :)
    Petonets!

    ResponElimina
  14. Ostres Mercè, m'ha fet gràcia que em citessis al teu blog. T'ha quedat fantàstic. Als meus fills també els hi agrada molt.

    ResponElimina
  15. Al farcit hi afegeixes, barrejat amb la carn, uns xampinyonets trencadets i el gust, per mi que 'encanten els bolets, és encara millor. Proveu-ho, ja direu alguna cosa. Xao.

    ResponElimina