mousse de coco

mousse de coco

dilluns, 27 d’agost del 2012

GALETES AMB NOUS O NO...




Com va la calor?????????????... sort que aquest agost havia de ser mooolt suau...Per fi sembla que comencen a baixar les temperatures i convida més a cuinar, passejar... Espero que allà on sou gaudiu del temps i les vacances, i tingueu temps de fer alguna cosa a la cuina que us vingui de gust. Us proposo unes galetones senzilles i gustosetes!
L'Ona va dur a l'escola, abans d'acabar el curs, unes galetones que van agradar molt. Amb la massa que va sobrar en vam fer amb nous i també van quedar ben bones!
INGREDIENTS:
400 gr de farina
2 ous
1 culleradeta de cafè de vainilla líquida /Vahiné
un pessic de sal
una culleradeta de llevat
250 de mantega
200 de sucre
Un grapat de nous trocejades...o no...
SOM-HI:
Barregem la mantega pomada, el sucre i el polsim de sal.
Afegim l'ou i la vainilla.
Incorporem mica en mica la farina amb el llevat fins que lligui la massa.
Si ho volem, li afegim les nous a bocins a la massa.
L'estirem una mica amb les mans i deixem reposar a la nevera uns 30 minuts.
En fem porcions petites i les anem posant en forma de boleta aplanada a la safata del forn (sempre sobre paper de forn).Deixeu prou espai entre elles ja que creixen.
Enfornem a 200º uns 10 minuts vigilant no es cremin.
Deixem refredar bé abans de tocar-les.
Si volem les decorem amb fils de xocolata com va fer l'Ona. (no apropiat a l'estiu!).
LLESTOS!, BON PROFIT!

11 comentaris:

  1. quin munt de galetes degur que eres bonissimes. A mi m'encanten el problema es que sempre em queden massa toves o massa dures, encara em falta practica al mon ...galeter??? jajaj
    Per aqui Manresa fa moltisima calor pero a mi m'encanta! hem d'aprofitar l'estiu al màxim i gaudir-lo!!! una forta abraçada petonets

    ResponElimina
  2. Segur que ja no queda ninguna...
    Perquè fan una pinta, que diuen MENJAM, MENJAM........
    Per si decàs ha quedat alguna, aqui tens una voluntaria.
    Petons!!!!!

    ResponElimina
  3. La calor bé, jo fatal amb ella. El forn està prohibit fins que baixin les temperatures hahaha. Però vaja, que les vostres galetes llueixen molt i molt bé :)

    ResponElimina
  4. M'agraden molt, Mercè! Per a fer un bon esmorzar, sucades amb galetes. Les de nous sempre m'han semblat boníssimes! I la presentació de l'Ona, amb els fils de xocolata, insuperable...! Petons i benvinguda de nou!

    ResponElimina
  5. Molt bé aquestes galetes,felicitats a la L'Ona per la seva afició.

    Ramon

    ResponElimina
  6. Apuntades estan...que a casa agraden molt les galetes!!
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Quina safataaaaaaa! Per posar a l'aparador!

    ResponElimina
  8. mmmm!!! avui que plou i es nota una miqueta de fresqueta ja ve de gust encendre el forn... i amb aquestes galetes no em costaria gens fer-ho!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  9. Mercé; Amb o sense amb (nous)estàn de molt bon veure i també menjar¡¡
    Que vagi de gust Mercé¡¡ :-D

    ResponElimina
  10. Jo encara que faci calor no m'hi miro massa quan he d'engegar-lo. I si val la pena per a fer unes galetes com aquestes som-hi!
    Feliç setembre!
    Nani

    ResponElimina
  11. Amb nous, o sense , les galetes casolanes sempre venen de gust.

    ResponElimina