mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 3 de maig del 2015

RED VELVET: PASTÍS DE VELLUT VERMELL AMB NATA

Si en feia de temps que volia fer aquest pastís!.

Aquest és el primer i he pogut comprobar coses que es poden millorar i ... una equivocació...vaig llegir malament la recepta i hi vaig posar més cacau del que tocava. Tot i així va quedar prou vermell, però amb menys cacau encara es pot aconseguir millor el resultat.

La decoració no és la millor, però em vaig trobar que la tapa del pastís que tenia reservada per a esmicolar al damunt i donar la sensació de vellut...se l'havien cruspit a casa!!!, jajajaja.

També haig de confessar que no és un RED VELVET autèntic, ja que com he comentat varies vegades, a mi, les cobertures amb formatge d'untar no m'agraden gaire, perquè les trobo molt empalagoses. Així que per farcir i cobrir el pastís vaig posar nata, que queda molt suau i combina molt be amb el pastís.

Haig de dir que l'Albert va quedar enamorat del gust d'aquest pastís. Realment em va sorprendre!

A veure què us een sembla!

INGREDIENTS:

250 gr de farina
25 gr de cacau (jo em vaig equivocar i en vaig posar molt mes, però amb 25 gr us quedarà be)
115 de mantega pomada
275 gr de sucre
2 ous
230 ml de llet i unes gotes de llimona (es talla la llet)o bé utilitzar 240 ml de Buttermilk.
1 pessic de sal
1 cullerada sopera d'aroma de vainilla (si és concentrat, essència o vaina, molt menys)
2 culleradetes de vinagre
1 sobre de llevat
colorant vermell concentrat, aproximadament 1/2 culleradeta(que sigui bo, sinó haureu de posar-ne molt...)
*decoracio: nata muntada (400 gr aprox)

SOM-HI:

En un bol barregem la farina, el llevat i el cacau tamisats
Batem el sucre i la mantega
Afegim els ous un a un i la vainilla
Barregem el colorant a la llet (buttermilk).
Anem alternant aquesta ultima barreja i la de la farina amb el cacau i les anem afegint a la mescla batuda a intervals.
Afegim el vinagre
Enfornem a 170º fins que el veiem cuit al punxar-lo.

Quan sigui fred el partim en dos o tres parts (segons el motlle) i hi posem la nata muntada amb cura.
Finalmets posem nata pels voltants i pel damunt.

Acabament idoni: si en podem tallar una capa fina de dalt perquè ens quedi el pastís ben planet, utilitzem la mica de massa d'aquesta tapa i l'esmicolem al damunt.







5 comentaris:

  1. el tinc tant a pendents! fa tant bona pinta que sempre que el veig li faria una bona mossegada! petons

    ResponElimina
  2. Crec que el red velvet es la recepta que porta més temps entre els meus pendents!!!
    T'ha quedat molt bona tot i el problema del cacau i a mi amb nata m'agrada molt més també!
    Per repetir moltes vegades!!!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  3. És boníssim!!! I el pastís....t'ha quedat preciós!!!!
    Jo en tinc un a punt de publicar!!! Feia molt temps que el tenia a pendents i......per fi l'he fet!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  4. Jo també el tinc en una llista, t'ha quedat preciós!!!!!!

    ResponElimina
  5. M'encanta!!!!
    I és tan bonic que sempre et fa quedar bé!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina