mousse de coco

mousse de coco

diumenge, 29 d’agost del 2010

CANYES DE XOCOLATA










Com us vaig dir, algun cop que venen amigues de les meves filles a casa, ja tenen clar que passaran una estona a la cuina i tenen pensada la recepta!. La júlia és una bona amiga de l'Ona, la meva filla, i un bon dia van dir que voldrien fer magdalenes de xocolata amb maduixes i canyes de xocolata. Les magdalenes les penjaré més endavant, però ara us presento aquestes canyes "súper-ràpides". Les canyes per menjar-les a mossegades, les nenes per menjar-les a petons!!!




INGREDIENTS:

1 pasta de full

crema de xocolata (nocilla, nutella...jo vaig emprar la del Lidl)

1 ou

sucre fi i unes gotetes d'aigua

virutes de xocolata


SOM-HI:

Estirem la pasta de full i en fem unes porcions rectangulars. Hi posem la crema de xocolata ben escampada per sobre però deixant un marge d'uns 2 dits al voltant ja que amb l'escalfor s'escampa molt. Fem coincidir les vores de la massa i segellem bé pels costats. pintem amb un ou batut.Enfornem a 180 º fins que es dauri per sobre. Preparem una mena de "pega"barrejant sucre fi amb unes gotetes d'aigua i tan bon punt treiem les canyes del forn pintem amb aquest preparat i ràpidament hi tirem les virutes per sobre. També podem posar només una mica de sucre fi.LLESTOS!

17 comentaris:

  1. Quina bona idea que tens en fer que les visites de les amigues de els teves filles participin en la creació de plats, de debó. Passen una bona estona, aprenen i es diverteixen
    segur que després s'ho mengen d'un gust "que dóna gust"!

    ja tinc ganes de veure les magdalenes :)

    salutacions!

    ResponElimina
  2. Qué guapes les cuineres!!!! les canyes són "una canya" per lo fàcil i biníssimes!!!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Mercè,
    Em reafirmo en el que et vaig dir dies enrrera: has de posar una escola de cuina per a nens, hi tens la mà trencada!.
    Felicitats a l'Ona i la Júlia per aquestes delicioses canyes.
    Petonets per a les tres.

    ResponElimina
  4. laura, els nens a la cuina s'ho passen d'allò més bé i aprenen a fer coses amb els grans que després els fa sentir especials i orgullosos!.Les meves filles sempre que poden m'ajuden per a fer el dinar o el sopar.A l'escola, el taller de cuina és el que té més èxit!.Les magdalenes,boníssimes!,una abraçada!

    Marilou, una canya xula i bona i feta en un ras-ras! què millor per a la canalla!...un petó!

    Josep, com et vaig dir, ja m'agradaria guanyar-me la vida amb una cosa que gaudeixo tant!...Les canyes no van durar res...un petonet.

    ResponElimina
  5. Hola mercè!! Veig que aquest estiu has estat molt activa . Has fet plats deliciosos. Les teves filles tenen una bona mestra de la cuina . Aquestes canyes de xocolata tenen una pinta boníssima. A mi també m'agrada molt la pasta de full. També utilitzes la del Lidl? Molts petonest!!

    ResponElimina
  6. ¡Quinas cuineretes¡¡¡¡
    Veritablement son una canya jejeje...
    De guapes

    Petons

    ResponElimina
  7. les cuineres super boniques i les canyes una idea molt fàcil i genial. Als meus també els agrada molt jugar a cuiners i així adeprenen i es divertixen molt. Un beset

    ResponElimina
  8. Als meus fills també els encanta portar amiguets a casa i fer cosetes a la cuina, i si a més són tan delicioses com aquestes canyes què més es pot demanar??? les nenes maquíssimes...petonets

    ResponElimina
  9. mercè, gràcies pel comentari, sí, és la massa edl Lidl que és tan gran que dóna molt de sí!a reveure.

    Isabel, gràcies guapa!

    Mª josé,això de fer participar als nens a la cuina és molt sa, divertit i pedagògic!gràcies pel comentari.

    ResponElimina
  10. Una idea genial per als berenars amb nens...i no tan nens! Guapes les canyes i guapes les noietes!

    ResponElimina
  11. Carmen,i tant que s'ho passen bé!, és molt important que vegin que a la cuina tots hi tenen lloc,oi?, i que a vegades fer un àpat per la familia pot ser cosa de tots!A reveure!

    ResponElimina
  12. Qué fàcils i senzilles. Un bon esmorzar de diumenge amb la meva reina... li donarè la sorpresa :)

    ResponElimina
  13. Aquestes nenes et prendran el lloc eh! Tan jovenetes i fan aquestes canyes tan maques? això promet segur!
    Ara mateix acabo d'esmorzar però no m'importaria fer veure que estic en dejú i clavar-li queixalada, fins aviat!

    ResponElimina
  14. La Júli i l'Olga es veuen dues cuineres molt aplicades! Segurq ue s'ho van passar genial a la cuina i després devien fer un berenar per llepar-se els dits!

    ResponElimina
  15. Starbase, doncs segur que se't menja després a petonets!je,je.

    acabatdefer, tant de bò els agradi la cuina tant com a mi, ja que menjar s'ha de fer cada dia, coma mínim fer-ho a gust!.A reveure.

    Gemma, quan va venir la mare de la júlia ja no hi eren...Una abraçada!

    ResponElimina
  16. Que cocineras mas bonitas,asi da gusto!!Pasan una tarde divertida y encima disfrutan de una buenisima merienda.
    Besets.

    ResponElimina
  17. Mesilda, sí que dona gust!, s'ho passen tant bé elles com jo!a reveure.

    ResponElimina