mousse de coco

mousse de coco

dimecres, 4 d’agost del 2010

PEIX ARREBOSSAT AMB SALSA CURRY



Com us he comentat algún cop, de tant en tant compro una revista que està molt bé de preu i que té unes receptes interessants i molt ben ilustrades. Es tracta de Cocinaviva. Aquest peix amb salseta és ràpid de fer i et soluciona un àpat de peix diferent per a un dia qualsevol. A la recepta original es fa amb mero, però jo ho he fet amb filet de perca que a casa agrada molt.

INGREDIENTS:4 persones
1 llom de mero d'un kilo (o el peix que us vingui de gust)
1 ceba
1 poma golden
250 de nata líquida
1 culleradeta de curry
sal
oli
farina
1 ou

SOM-HI:
Pelem la ceba, la piquem i la fem poc a poc. Quan sigui ben tova afegim la poma a bocins finets. Després d'unes voltes hi posem la nata i el curry. Deixem coure a foc lent 5 minuts, salem i triturem. Si preferim colem la salseta perquè quedi més fina.
Tallem el peix, salem i el passem primer per farina i després per ou batut i fregim en una paella amb força oli fins que quedin ben dauradets. Reservem sobre paper absorvent.
Servim el plat amb la salsa i el peix arrebossat a sobre o al costat.


14 comentaris:

  1. No coneixia la revista que dius, però en prenc també nota, a més d ela recepta... cada dia m'agrada més la combinació de peix amb fruites ...!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Mercé,
    Uns amics que han viscut a molts llocs diferents em van preparar un plat molt similar de l'època de la seva estada a Thailàndia.
    No hi van posar poma i enlloc de nata hi posaren llet de coco.
    Em va agradar força i penso que el resultat pot ser similar. Ho tastaré.
    Una forta abraçada.
    Manel.

    ResponElimina
  3. St hilari,hi ha CocinaViva i CocinaMia, són dos revistes que solen estar força bé i no són molt cares, perquè hi ha algunes que per molt bones que siguin només hi arribo de tant en tant, i a més la meitat del paper és propaganda...que no està la cosa per gastar tant!.Gràcies un cop més!

    Manel, amb llet de coco tinc pendents vàries coses, ha de ser molt gustós!, ho provaré. Gràcies pel comentari un cop més!

    ResponElimina
  4. Uei, Mercè, és una bona idea aquesta salsa de curri... Jo sempre acabe fent una salsa tàrtara però la pròxima volta provaré de fer aquesta!!!

    Besades!

    ResponElimina
  5. Molt bona la salseta per anar canviant. Jo també conec Cocina Viva, he fet unes quantes receptes, m'agrada.
    Petonets

    ResponElimina
  6. Es una receta muy original y tiene que quedar muy buena
    me encanta el pescado y si lo podemos elaborar de otra forma mucho mejor
    besos

    ResponElimina
  7. Aquesta salseta ha de ser boníssima...petonets

    ResponElimina
  8. I love curry!! (con esto te lo digo tó) :D

    ResponElimina
  9. Una molt bona actualització del clàssic peix arrebossat.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Hola!

    acabo de conèixer el teu de bloc de casualitat i ja m'he fet seguidora doncs el trobo molt complet i amè


    aquest peix té una pinta boníssima, sembla molt cruixent. Enhorabona :9

    salutacions

    ResponElimina
  11. Xavier, si la proves ja em diràs què et sembla, un petonet!

    Marylou,s'ha d'anar canviant una mica oi?. La revista CocinaMia i CocinaViva estan prou bé i a més bé de preu, perquè n'hi ha que valen el doble i la meitat de la revista és propaganda...

    Angelica, el peix és boníssim sense res, però l'alegría d'una salseta també hi ajuda, oi?A reveure!

    MªJosé, és suaveta i el gustet del curry la fa molt aromatica.

    Starbase, sí noi, jo en poso a la carn picada i a algunes salses...és un condiment "definitiu".

    Josep, exacte, i així posada al costat t'assegures que a qui no li agrada no li espatlla el plat.Petonets.

    Rtt, moltes gràcies!, ara vinc de voltar pel teu i m'han agradat molt els teus trucs!, l'aro per a presentar els timbals,milfulles,etc...el faig demà mateix!A reveure.

    ResponElimina
  12. tot el que sigui arrebossat, a casa triomfa. I amb aquesta salsa de curry ens tornem bojos. Molts petons i enhorabona per la idea.

    ResponElimina
  13. Quan faig salsa curry, tinc el meu fill content i menjant molt a gust... però sempre la "combino" amb daus de pollastre... Caldrà algun dia "combinar" el curry amb peix..

    ResponElimina
  14. vermells,ricard, el curry és realment bo, i combina tant amb peix com amb carn.Gràcies pels vostres comentaris! (Ricard, si amb el curry tens el fill content val la pena rtenir-ne sempre al rebost...oi?)

    ResponElimina