mousse de coco

mousse de coco

dijous, 5 d’agost del 2010

CRÊPES DE PERNIL I FORMATGE



A vegades ens ve de gust un sopar informal on puguis assegurar-te que tots en gaudiràn. Quan faig crêpes de formatge i pernil dolç sé que a casa faran un BÉEEEE!, i això sempre va bé...La recepta de la massa de les crêpes és de la Mireia Carbó, que en una classe ens en va fer uns boníssims amb gelat de vainilla i salsa toffe. Les receptes de la Mireia sempre són una garantía!


INGREDIENTS: 4 persones
250 de llet
125 de farina
2 ous
2 cullerades de sucre
2 cullerades de mantega
sal

SOM-HI:
Barregem bé els ous amb el sucre i la mantega fosa en un recipient. Afegim amb cura la farina i poc a poc, la llet. Deixem reposar 30 minuts .
En una paella posem una mica de mantega i fem la crêpe per una banda posant poca quantitat de la pasta (la justa que cobreixi la superfície de la paella). Jo hi poso aleshores una llesca ben fina de pernil dolç i formatge manxego tendre també a llesques fines. Replego les bandes de la crêpe cap al mig com si fés una truita a la francesa i giro la crêpe farcida per fer-la per l'altra banda. Ja les tenim!, calentones!


8 comentaris:

  1. Les crêps, que bones.....
    Siguin dolçes o salades.
    Una bona solució, per qualsevol moment.
    Petons

    ResponElimina
  2. Boníssimes!!! jo las he fet aquest estiu per a les nenes, però amb nocilla!!! ja saps com són! Tinc pendent fer la salsa tofee que estava tan bona, eh!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Tens tota la raó: tot el que he fet de la Mireia Carbó sempre m'ha funcionat com un tró!!

    Bones, les crepes:)

    ResponElimina
  4. Mercè,
    Quin gran recurs per a farcir amb gairebé qualsevol cosa.
    L'èxit el tens garantit.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  5. Són els preferits de la meva neboda mitjana des que els va provar a Àmsterdam amb pernil dolç i formatge gouda tendre... Mmmmmm

    ResponElimina
  6. A mi també m'agraden salats però amb xocolata...... quina delícia i quina temptació!

    ResponElimina
  7. Caldrà iniciar-me un dia amb els creps....mai he fet... i no sé perquè...:).

    ResponElimina
  8. Isabel, és veritat, les crêpes és com la pasta de full, un element completíssim perqu`combina tant amb dolç com amb salat i les combinacions són múltiples!

    Marylou, amb xocolata, nocilla, melmelada..o amb salat!,boníssimes. La salsa toffe tinc moltes ganes de fer-la, encara és a "pendents".

    Starbase,la Mireia, a més, té el do d'explicar les coses amb una naturalitat i senzillesa que ho fa tot més fàcil.

    Manel,les coses que es poden farcir ja m'agraden, si a més poden admetre dolç i salat són una meravella!et soluciona ràpidament un àpat.

    Sara,exacte, normalment el farcit de pernil i formatge agrada a tothom.Gràcies pel comentari!

    Glòria, què en farem amb la teva xocoaddicció...ja ho tinc!, posar-hi remei: vens a casa a berenar crêpes de xocolata?quan vulguis!

    Ricard, veuràs que és més fàcil del que sembla. Tot sigui dit, els primers em van quedar groixuts com una mala cosa...però algún dia es comença!.Val la pena, ja em diràs.

    ResponElimina