mousse de coco

mousse de coco

dimarts, 24 d’agost del 2010

LLOM AMB SALSA D'AMETLLES



Quan tinc convidats a dinar o sopar m'agrada fer coses noves d'entrant i de postres, però m'agrada "assegurar.me" el plat fort, sobretot si es tracta de carn. Tinc algunes receptes que sé que sempre em funcionen. Una d'aquestes és el llom amb salsa d'anxoves que ja vaig presentar, i darrerament és el llom amb salsa d'ametlles. A més a més, és fàcil i rapidet de preparar, i d'aquesta manera em puc entretenir amb els postres, el pica-pica, els entrants... A veure què us en sembla. (la salseta és la mateixa que vaig utilitzar pel bacallà i que ens presentava la Marylou del blog-pa amb tomàquet-).

INGREDIENTS:(6-8 persones)
1 k de llom de dos colors tallat
100 gr d'ametlles torrades (pelades i picades)
3 granets d'all
un gotet de vi blanc
1 culleradeta de canyella
1 culleradeta de pebre vermell dolç
julivert, sal, aigua
panses moscatell
*per al llom: 2 fulles de llorer i 1 gra d'all

SOM-HI:
En una cassola posem un bon raig d'oli i les 2 fulles de llorer amb el gra d'all sencer. Salpebrem el llom i l'anem fent a la cassola mica en mica. Reservem sobre paper absorvent.
En un bol posem les panses cobertes amb aigua mentre fem la salsa: en una cassoleta a foc mig hi posem les ametlles ben picadetes amb compte no es cremi i e seguida afegim l'all picat, el julivert ben petit, les culleradetes de canyella i pebre vermell dolç i salem. Ara posarem el got de vi i remenem.Anirem afegint l'aigua calenta i anem movent la cassola perque es barregi bé tot i vagi lligant la salseta. S'anirà espessint, així que va bé tenir aigua calenta a punt per si cal anar afegint tenint en compte el punt de sal. Quan ja gairebé és a punt, afegim escorregudes les panses i els talls de llom reservats. Ja ho tenim!

Molt millor si aquest plat el preparem molt abans de menjar o fins i tot d'un dia per l'altre.

4 comentaris:

  1. La salseta és ben bona, oi? jo també la faig moltes vegades.
    Té l'aventatge de que ho pots deixar preparat i encara és més bo!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Mmmmm! Quina bona pintaa!
    Bueno, em sembla que em cumenso a fer pesadeta....Jejeje
    Adeu
    Maria

    ResponElimina
  3. Que bo! m'encanta la salsa i preparar el menjar un dia per l'altre et soluciona moltes coses....

    ResponElimina
  4. Això ho haig de provar, t'ha quedat una salseta per sucar-hi pa: vaig a buscar un parell de llesquetes!

    ResponElimina